Slapen

Goedemorgen,

Hebben jullie misschien tips? Onze dochter van 15 maanden slaapt overdag nog 2x sochtends van 9 tot 10 uur en smiddags van 1 tot 3 uur. En dan savonds van 19.30 tot 05.30 soms 06.00 uur.

Al een maand of 3 word ze sochtends zo vroeg wakker en of ze nou later naar bed gaat savonds dat werkt niet.

Hebben jullie misschien tips? Ik maak haar sochtends na een uurtje al wakker en smiddags meestal na 1,5 2 uur. En toch word ze ontzettend vroeg wakker.

En overgaan na 1 slaapje gaat echt niet want zij houd het echt niet vol van sochtends 6 tot een uur of half 12.

Hebben jullie misschien nog tips? Als slaapt ze maar tot half 7 kwart voor 7.
 
Je schema ziet er al keurig uit hoor, maar wat je kunt doen is het ochtendslaapje nog wat verder inkorten naar 20-30 min. Mogelijk zit je kindje wel in de overgang naar 1 slaapje, zo kun je daar langzaam naar toe. Dus eventueel straks nog meer inkorten  Wat ook kan helpen is om haar 's avonds wat eerder naar bed te brengen (tussen 18.30 en 19.00). 
succes!
 
Ik weet niet of je kleintje nog een flesje krijgt voor het slapen gaan of na het wakker worden? Hier werkt het namelijk om even een flesje te geven en daarna weer lekker in bed te leggen, dan slaapt ze, als ze zo vroeg wakker wordt, nog een paar uur door. Kan ook gewoon zijn dat dit het ritme is van je dreumes. Dan valt er weinig echt aan te doen.
 
Toen mijn dochter rond die tijd over ging naar 1 slaapje begon dat slaapje wel echt al rond 11.00 ze sliep dan zo 2.5 uur en ging om 18.30 weer naar bed. Langzaam aan verschoof dat en nu gaat ze tussen 12 en 13 naar bed, slaapt dan 2 tot 3 uur en gaat om 19.30 weer naar bed. 
Dus hier hielp het om eerste slaapje eerder in te zetten en tijdelijk dus wat eerder naar bed te gaan. Trekt vanzelf weer recht! Ze is nu 18 maanden. 
 
Sluit me aan bij Bo-Belle! Hier ook tijdje mee geworsteld, slaapje begon dan vaak toch al eerder rond 10.30/11 tot 13/13.30, en dan ergens tussen 18 en 19 naar bed.. lag eraan hoe hij zich hield.. Nu met bijna 20 maanden zitten redelijk steady op 12-14 en dan rond 20 naar bed.  Dat vroege wakker worden hoort er helaas ook bij, hier ook lang gehad. Totdat we dus goed ingesteld waren op 1 slaapje. Doordat hij steevast 11u slaap nodig heeft snachts komt hij s ochtends nu rond 7u. Het is weer even bikkelen mama maar goed bezig! 
oh en nog een dingetje; wat als je soort grens aanhoud? De ene dag is de andere niet en hier besliste ik op hoelaat hij smorgens wakker werd of hij 1 of 2 slaapjes kreeg. Alles voor 6.30 waren er nog 2 (en dan twee korte van max een uur) en alles daarna werd er 1 (dus rond 11 naar bed).
 
Terug
Bovenaan