Slapen

Is het samen slapen op een kamer met een kindje van 2 echt zo slecht?

Mijn partner en ik gaan uit elkaar en ik kan aleen op kamers gaan wonen. Waar 1 slaapkamer is. Is dat echt een NO GO!!!
 
Wat mij betreft kan het prima. Ik ken voldoende ouders die dagelijks met hun kindjes in dezelfde kamer slapen of kindjes die dagelijks s nachts in het bed van de ouders kruipen. Kan me alleen voorstellen dat je in de toekomt wel een eigen kamer wilt (ivm privacy, evt nieuwe vriend, ect...) . 
Sterkte met alle veranderingen 
 
Zou niet weten wat daar mis mee is, tegen de puberteit lijkt me dat wel onleefbaar. Maar dat duurt nog even.
 
Bij een vriendin slapen de kinderen tot ze een jaar of 2 zijn bij de ouders op de kamer, omdat ze dat makkelijk/gezellig vinden. Toch hebben ze 4 kinderen en de gaten zijn niet groter dan 2 jaar. Dus blijkbaar kan het prima. Ze wennen eraan als jijiklater naar bed gaat en zullen daar op den duur doorheen slapen. Onze kids van 2 en 4 delen sinds kort de kamer, terwijl die van 2 nog 1x per nacht een fles wil. In het begin werd de oudste wakker van haar gehuil, maar nu slaapt hij daar doorheen, net zoals ze op de opvang doen (daar slapen misschien wel 6 kids tegelijk op 1 kamer). We hadden eigenlijk gehoopt dat de jongste bij samen slapen beter door zou gaan slapen.
 
Terug
Bovenaan