slapen

Hoi!

Ik ben ruim 37 wkn zwanger en heb toch nog een vraagje over slapen.
Het kindje is nu waarchijnlijk zo groot dat het erg weinig ruimte heeft, bij helemaal want mijn ronde buik is enkelt kindje, het zit nl allemaal aan de voorkant.
Ik heb de laatste tijd steeds als ik ga slapen dat ik bang bent dat ik het kindje in de verdrukking duw en dat het er last van heeft.
Ik draai s`nachts soms wel 20 keer en ben dan altijd voorzichtig en kijk altijd of mijn buik niet te plat op het bed ligt. Op mijn rug kan ik niet slapen want dan krijg ik het benauwd (had ik voor mijn zwangerschap geen last van)Als ik s`morgens wakker wordt dan beweegt het nauwelijks, dat komt meestal later op de dg pas.
Wie heeft dit ook of heeft een antwoord op mijn verhaal.
Alvst bedankt.
Gr. sylvia
 
wou alleen even zeggen dat het ook niet goed is om op je rug te slapen er kan dan een bepaalde ader afkenellen
dan schijnt het nog minder erg op je buik te liggen ,maar niet dat dat zo comfortabel ligt
sucses
 
je mag best op je buik liggen, als uk het er niet mee eens is laat ie het wel weten hoor!
Niet te nerveus doen...dat is slechter voor je babytje.

gewoon doen wat je denkt dat goed is...

succes

D
 
Bij mij beweegt hij in de ochtend ook niet tot nauwelijks en komt dat pas later op gang. En ja, de beste slaaphouding schijnt op je linkerzij te zijn, maar als je veel draait zal het heus geen kwaad kunnen.
Veel slaapsucces!
 
Hoi,

Wat ik tijdens mijn zwangerschap deed was een kussen onder mijn buik leggen als ik op mijn zij lag. Zo had ik wat steun en het geeft nog iets meer.

Als ik me omdraaide nam ik het kussen mee naar de andere kant.

Sylvie
 
hoi

ik slaap ook niet zo lekker meer, nu met 38 weken. zeker niet in de hitte. het kussentje onder mijn buik helpt me wel, omdat anders het gewicht van het kind zo enorm naar beneden trekt, dat vind ik niet lekker liggen. zoals sylvie beschreef.
ik kan me sowieso niet voorstellen dat je het kind verdrukt, ook al is het groot. zeker als je veel naar voren draagt dan heb je kans dat er binnenin je buik nog wel plek is.

mijn kindje is 's ochtends ook niet zo gezellig, rond een uur of elf begint t bewegen pas. Een aantal weken terug was dat anders, dan werden we zowat samen wakker en bleef ik altijd even liggen in bed om te genieten van het gewiebel.

nou ja, niks om je zorgen over te maken -vraag je vk anders nog even voor n extra veilig gevoel.

groet
karin

enne:
op je rug liggen is niet per se slecht (reactie op anoniem). je KUNT last krijgen van een afgeknelde zenuw, maar als dat zo is dan merk je t vanzelf en ga je anders liggen. je krijgt er hooguit tijdelijk gevoelloze ledematen van. als je er geen last van hebt is er al helemaal NIKS aan de hand. Op je buik, die is lekker!!
 
Hoi Sylvia,

ik heb precies hetzelfde. Op m'n rechterzij 'voelt' het goed maar dat hou ik maar een uurtje hooguit 2 vol en dan moet ik naar de linkerzij draaien en dan voelt het alsof ik het kindje plet. Dit is gelukkig niet zo; het ukkie zit echt goed beschermd in de buik. Maar ik draai wel na een halfuur ofzo weer terug naar mijn rechterzij zodra dat weer prettig genoeg kan (dwz m'n rechterheup niet meer beurs aanvoelt). En dit allemaal met kussen, kun je voorstellen wat een toestand...

Ik kan ook niet op m'n rug liggen. Inderdaad zoals de eerste anoniem zei, kan door het gewicht van je buik je onderste holle ader dichtgedrukt worden waardoor je beroerd wordt. Dit kan geen kwaad omdat je lichaam duidelijk een signaal afgeeft dat je anders moet gaan liggen (moet je dan dus wel gaan doen, maar dat wil je dan ook wel omdat je gewoonweg beroerd wordt).

Op je linkerzij is de placenta overigens beter doorbloed, maar als je een gewone gezonde zwangerschap hebt, hoef je daar geen extra rekening mee te houden. Een beetje nachtrust is wel net zo belangrijk. (Beter doorbloed wil nl. niet zeggen dat bij een andere houding de placenta slecht doorbloed is.)

Veel succes met de laatste loodjes en een goede nachtrust gewenst :)
 
hoi,
je hoeft echt niet bang te zijn dat je kleintje in de verdrukking komt hoor! die past zich wel aan jouw ligging aan. en doet ie dat niet gaat ie wel zo tekeer dat je vanzelf draait. maar je kleintje is goed beschermd, je hoeft er niet bang om te zijn.
ik lig eigenlijk altijd of op mijn rechterzij of linkerzij dat wisselt zo 100x per nacht.
ik lig ook vaak op mijn rug hoor...ik heb geen last van dat afgeknelde bloedvat.
nou moet ik wel erbij zeggen dat mijn meisje stuit ligt, dus kopje naar boven kontje naar beneden...ze ligt ook vrij laag, dus ik heb nog geen last van ribben trappen enzo, wel heel erg op mijn blaas, dat is echt haar trampoline geworden en volgens mij vindt ze het geweldig, want zin om te draaien heeft ze niet.
dus daarom denk ik dat het haar niet uitmaakt welke zij ik lig.
soms lig ik zelf half op mijn buik...en dan zie je mijn buik echt naar de andere zijkant gaan hahaha
nou jah...sorrie voor mijn lange verhaal. al met al ga lekr liggen hoe jij het fijn vindt! jouw slaap is nu denk ik belangrijker. je kindje slaapt overdag wel.
liefs van sandy
 
Terug
Bovenaan