Slapen

Hoi Ilse,

Volgens mij heeft elke baby zijn eigen slaappatroon, de een slaapt veel en de ander weinig, net wat ze nodig hebben. Zelf vind ik het erg moeilijk om er bij mijn dochter van 5 maanden een ritme in te krijgen. Ze slaapt al vanaf 2 weken de hele nacht door, van ongeveer 22.30 tot 8 uur, en overdag is het eigenlijk altijd verschillend. De ene dag slaapt ze twee keer een paar uur, de andere dag slaapt ze nauwelijks. Ze slaapt overdag ook altijd in de box. Weet iemand of het beter is om je kind overdag een vast slaapritme aan te leren? En moet je kind dan in bed of kan het ook in de box?
Groetjes,
Marloes
 
Hoi,
Mijn dochter van 5 mnd gaat vaak om 20.15 naar bed, soms slaapt ze direct, en soms speelt ze wat, maar is wel stil en rustig. Dan komt ze om +/- 7.00 uur. Of maak ik haar om 7.30 wakker. Dan wordt ze om +/- 9.00 uur weer moe en gaat ze nog voor een half uurtje terug naar har bedje.
Dan na de fles van 11.45 gaat ze ook weer naar bed, maar de ene keer voor een uur, de andere keer twee uur.
Soms wordt ze weer om half 5 moe en gaat ze weer voor een uurtje terug, maar dat wijkt nu een beetje naar 6 uur. Hopelijk wordt dat langzaam een uur of 7 en dan voor de hele nacht. Ik heb dat geprobeerd, maar toen kwam ze al om 6 uur!!
Dat vind ik voor ons zelf te vroeg. Ik dacht 's avonds maar een uurtje later naar bed en dan 's morgens ook weer een uurtje later en dat is ook zo!!!
In de box laat ik haar niet gouw slapen, toen ze jonger was wel, maar ik denk dat ze toch aan het bedje moet wennen. En gelijk heb je het ene kind slaapt veel en het andere veel minder.
Het beste kun je er wel struktuur in zien te krijgen.
Succes en groetjes
Hannie
 
Mijn zoon van inmiddels twee, had rond de leeftijd van een half jaar het volgende ritme:

's Nachts van 19.00 tot 7.00 en overdag 2 slaapjes: van 10.00 tot 12.00 en van 16.00 tot 17.00.

Pas toen hij anderhalf was, ging hij over op 1 slaapje overdag: van 12.00 tot 15.00. En dat doet hij nu nog steeds.

Van vriendinnen begrijp ik dat hun kinderen veel minder slapen, dus inderdaad elk kind zijn eigen ritme.
 
Mijn dochter van ondertussen 7 maanden gaf een maand geleden zelf aan dat ze naar haar bedje wilde.
Ze slaapt 's morgens een half uurtje, in het wippertje, in de box of in de wagen en soms op bed.
Na de lunch leg ik haar in bed, meestal slaapt ze twee uurtjes en dan gaat ze om half acht naar bed tot 7 uur/half acht.
Ieder kind is verschillend, de een slaapt meer als de ander. Moest ik ook even aan wennen. Mijn dochter is veel wakker.
 
Hallo,
mijn dochter van vijfenhalve maand slaapt al vanaf 6 weken van 7 tot 7 krijgt om 23.oo uur nog wel een extra voeding omdat ze niet de zwaarste is. weegt nu 11 pond. overdag bepaalt ze zelf wanneer ze slaapt, ze zil niet in bed, wel in de box.
groetjes g.
 
Ieder kind heeft zijn eigen ritme. Dat is echt zo. Of geen ritme. Olaf slaapt 's nachts goed (de ene keer wat langer dan de andere keer). Overdag slaapt ie nauwelijks. Nu hij veel kruipt en zit en gaat staan (9,5 mnd) is hij overdag wel moe en gaat dan zonder morren slapen. Daarvoor was het meestal maar 1 of 2x per dag een half uurtje. Maar omdat hij zo vrolijk en gezond is, is dat blijkbaar voor hem voldoende. Een buurvrouw van me zei in het begin tegen me: "er is geen boekje Olaf" en dat zeg ik sindsdien heel vaak tegen mezelf.
Marjo
 
Terug
Bovenaan