slapen

mijn zoontje van 4 weken slaapt s nachts moeilijk in zijn eigen bedje. wordt vaak wakker en wil dan niet meer slapen. is het beter om hem te laten huilen in de hoop dat ie weer in slaap valt of maakt het niet uit als ie af en toe bij ons in komt liggen want iedereen praat daar negatief over, ze wennen eraan en je kunt het ze schijnbaar niet meer af leren.wie heeft hier ervaring mee..
 
Hi, hierceen moeder van 3 zonen van 9,6 en 4 maanden. Ik heb er persoonlijk nooit een punt van gemaakt dat de kids tussen ons insliepen. Zo kwam iedereen aan zijn nachtrust. Later zette ik dan het ledikantje naast mijn bed en als ze piepten aaide ik even over hun bolletje en sliepen ze weer verder. Ik denk dat als je je kind in het begin dat veilige gevoel meegeeft, dat ze alleen maar beter slapen later. Ze maken ineens zoveel mee, zo van die warme veilige buik in een grote koude wereld... Mijn oudste twee slapen nog steeds van 7 tot 7 en de jongste slaapt nu in zijn ledikantje naast mijn bed. Maar als hij huilt, of zich naar voelt mag hij weer lekker naast mij. Volgende nacht beter. Succes en sterkte
 
mijn zoontje heeft tot een week of 9 regelmatig bij ons in bed gelegen. hij kon niet zelf in slaap komen, en dan hield ik hem bij me, waardoor hij wel in slaap viel. (soms na de borstvoeding) als hij dan sliep kon ik hem meestal wel terug leggen in een (verwarmd) bedje. wat wel opvallend was: met 9 weken hebben we hem in zijn eigen kamertje laten slapen omdat wij gek werden van zijn gesnurk, gesteun en gekreun, en het slapen van hem ging meteen veel beter. niet lang erna sliep hij de hele nacht door!
zo klein als ze zijn kun je ze echt niet verwennen hoor. ik heb mijn zoontje veel bij me gehouden, ook overdag. hij huilde vrij veel de 1e 8 weken van zijn leventje, sliep slecht en was snel van slag. het ging alleen goed als hij bij me was, en dat instinct heb ik gevolgd: tis allemaal goed gekomen! hij is nu 4.5 maand, een grote lachebek, en totaal geen moeite meer met slapen of alleen zijn. tuurlijk wordt hij snachts nog weleens wakker, dan krijgt hij een paar slokjes bij mij te drinken, en hij valt weer in slaap. of ik leg hem weer terug, of ik hou hem lekker bij ons in bed.
 
je zoontje is pas 4 weken, hem verwennen kan echt nog niet. Doe waar je je goed bij voelt en trek je niet teveel aan van de meningen van anderen.
het afleren is inderdaad een groot probleem, maar dan heb je het niet over baby's van 4 weken hoor! Laat je zoontje lekker bij jou slapen, als het bij 'af en toe' blijft voorlopig, nou, geen probleem toch? Je zult zien dat 'ie vanzelf ineens doorslaapt. Het enige wat misschien een overweging is om het niet te doen is als je zelf geen oog dicht doet met je kind bij jou in bed (zo'n Miep ben ik dus, he, eindelijk kind in diepe rust, ligt mama op het randje van het bed verkrampt, bang het lieverdje weer wakker te maken of erger nog: bovenop haar te gaan liggen...maar ook dat hebben we overleefd!!)
 
Ik heb mijn dochtertje (nu 6 mnd) eigenlijk de meeste nachten tussen ons in in bed gehad... Eerlijk gezegd vind ik het gezellig en gemakkelijk met de borstvoeding, maar ik ben ook wel een beetje bang dat het straks moeilijk wordt om het 'af te leren'. Ze heeft wel een paar maanden in haar eigen bedje geslapen, maar ineens ging het niet meer; ze viel niet meer uit zichzelf in slaap, alleen tussen ons in is het dus geen probleem. Ik probeer nu wel regelmatig om haar na de laatste voeding in haar eigen bed te leggen maar dat wil niet altijd. En ach, tot nu toe vind ik het nog steeds heerlijk om 's morgens door haar wakker gemaakt te worden, als ze met haar handjes over mijn gezicht aait en daarna een goedemorgen glimlach geeft...
 
is nog zo klein... Het is pas vier weken! Het heeft negen maanden (neem ik aan...) bij jou 'gewoond', lekker warm & vertrouwd. Hij is nu vier weken op deze wereld en moet dan gelijk in zo'n groot en koud bed liggen? Natuurlijk wil het 't liefste bij jou zijn!

Je zult altijd meningen om je heen horen (gewild of ongewild) over jouw doen en laten. Maar... JIJ bent de moeder en JIJ weet echt heel goed wat jouw kindje wil.

Ik heb mijn dochter ook een tijdlang bij me in m'n bed gehad. Daar sliep ze ontzettend goed op. Mensen om me heen verklaarden me voor gek 'je verwend haar' en 'zo leer je haar nooit dat ze ook alleen moet slapen' en wat al nog meer. Maar, mijn dochter is nu 13 weken en slaapt nu prima alleen. Ik heb haar bij me genomen op de momenten wat nodig was. Ik voelde heel goed aan waar ze behoefte aan had.

Dus: doe wat jij denkt dat goed is en hoor alle verhalen aan maar doe echt wat jij zelf wilt!

Succes!

Groeten van Marion
 
De meeste mensen zullen je voor gek verklaren, ja ja.. Ik wil ze s nachts wel eens zien als ze een week lang wakkergehouden worden door een baby die niet wil slapen, en waar je elk half uur je bed voor uitmoet.

Onze zoon van drie en half wil nog heel erg graag bij ons in bed slapen. Hij mag niet meer omdat we anders te weinig nachtrust krijgen. Maar als hij maar enigzins de kans schoon ziet ligt hij er. De smoesjes met ik heb dorst, er zijn spoken, ik moet naar de wc, hebben we nu net ook weer gehad. ha ha ha (zaterdag avond 23:11 uur) maar goed. Onze baby van 5 maand die je dus ook al vanaf de eerste dag aan kunt verwennen (heerlijk) terwijl men denkt dat ze het niet snappen. ja ja....
heeft het nu ook al door, als ik huil komt ze en kijkt ze ff of alles goed is. Als hij teveel tekeer gaat nemen we hem ook bij ons in bed, want met 2 kindjes heb je echt je nachtrust wel nodig. Het voordeel is als ze in je bed liggen slapen ze een stuk vaster en langer, jijzelf niet maar hun wel. En als je het zat bent breng je ze gewoon terug. ha ha ha

Groetjes Mirela

O ja, Ik slaap zelf maar gemiddeld 3 uren vast per nacht en lig de rest wat te dommelen, ik vind het heerlijk al die snurkende geluiden van onze kids.
Maar gelukkig zijn het allemaal fases, als je een paar maand verder bent verzinnen ze zo weer iets nieuws.
 
Ik geloof niet dat je een kindje dat zo jong is al kunt verwennen. Vanaf een maand of 6 moet je hier rekening mee gaan houden, maar tot die tijd wil hij gewoon bij jou zijn. Daar is niets verkeerds aan en bovendien kom je zelf dan ook nog aan je nachtrust toe.
 
Terug
Bovenaan