mijn zoontje heeft tot een week of 9 regelmatig bij ons in bed gelegen. hij kon niet zelf in slaap komen, en dan hield ik hem bij me, waardoor hij wel in slaap viel. (soms na de borstvoeding) als hij dan sliep kon ik hem meestal wel terug leggen in een (verwarmd) bedje. wat wel opvallend was: met 9 weken hebben we hem in zijn eigen kamertje laten slapen omdat wij gek werden van zijn gesnurk, gesteun en gekreun, en het slapen van hem ging meteen veel beter. niet lang erna sliep hij de hele nacht door!
zo klein als ze zijn kun je ze echt niet verwennen hoor. ik heb mijn zoontje veel bij me gehouden, ook overdag. hij huilde vrij veel de 1e 8 weken van zijn leventje, sliep slecht en was snel van slag. het ging alleen goed als hij bij me was, en dat instinct heb ik gevolgd: tis allemaal goed gekomen! hij is nu 4.5 maand, een grote lachebek, en totaal geen moeite meer met slapen of alleen zijn. tuurlijk wordt hij snachts nog weleens wakker, dan krijgt hij een paar slokjes bij mij te drinken, en hij valt weer in slaap. of ik leg hem weer terug, of ik hou hem lekker bij ons in bed.