Slapen

Hoi allemaal.Mijn zoontje is nu acht maanden.Tot nu toe bleef hij altijd op zijn rug liggen als hij sliep maar hij krijgt nu de voorkeur om op zijn zij te gaan liggen.Ik vind dit toch nog een beetje eng door alle verhalen die je hoort over wiegendood.Is het op zijn leeftijd nog gevaarlijk als hij op zijn buik zou draaien of is hij sterk genoeg dat hij zich zelf weer goed kan draaien mocht hij met zijn gezichtje in het matras komen.
Wie heeft er een antwoord voor mij.
Groetjes Claudia
 
Mijn dochtertje is 7 maanden en draait overdag de hele dag van rug naar buik en weer terug. Als ze dat goed kunnen, is het volgens mij geen probleem als ze 's nachts op hun zij of buik slapen. Doet hij dit overdag nog niet zo veel ,dan zou ik hem vast leggen met een slaapzakje en een riem. Zo kan hij niet omdraaien.
 
Als hij zich ook weer kan terugdraaien dan is er niks aan de hand. Het consultatieburo kan je ook geruststellen dan. Overigens ben ik wel huiverig om je kindje vast te leggen i.v.m. verstikking. Daar wordt aan alle kanten om gewaarschuwd. Je kindje kan zich verstrikken in het riempje. Bel anders voor de zekerheid het consultatieburo even, dan weet je het zeker.
 
Maak je toch niet te veel zorgen.. Mijn zoontje van 10 maand nu slaapt al vanaf het begin op zijn buikje. Tja moet toegeven dat ik het in het begin ook heel griezelig vond, maar hij ging anders niet slapen en was constant wakker. Hij gaat nu dus ook op de zij en soms op zijn rug liggen.

Bij mijn eerste hadden we vanaf het begin beertjes in bed om mee te spelen die hebben we dus nu maar allemaal weggehaald om toch maar enigzins een risico te voorkomen.

Groetjes en succes Mirela
 
Terug
Bovenaan