slapen

Hallo,

ik ben de moeder van een lief jochie van bijna een jaar.
Al een maand of twee word hij 5 of 6 keer per nacht wakker, en zet dan een ongeloofelijke keel op.
We hebben al van alles geprobeerd. Laten huilen, wel mee dan een half uur, waardoor hij alleen maar verder van streek raakte. Om de zoveel minuten even kijken en zeggen dat het ok is om te gaan slapen, inbakeren, etc ga maar door.
Het helpt alleen als hij wat drinkt, anders niet. Maar dat doen we liever niet, anders raakt hij eraan gewend. En dat gaat wel gebeuren. Maar na twee maanden gebroken nachten, ik ben een slechte slaper, ben ik helemaal op.
Ik was vandaag bij een vriendin, even lekker op bezoek, en ik viel in slaap toen ze even weg was!!! Ik weet het niet meer. Wie kan mij de gouden tip geven.

Groetjes, Marijke
 
Hoi Marijke,

Ik moest er ff over nadenken of ik tips voor je had maar misschien heb je er wat aan.

Wat drinkt hij als hij wakker word?
Als het een slokje water is en hij kan al ut een tuitbeker drinken kan je die misschien in zijn bedje zetten dat hij daar zelf een slokje uit neemt als hij wakker word.

Misschien droomt hij eng en zoekt hij dan troost bij jullie?

Of hij is bezig met een ontwikkeling? Praten, lopen of iets anders.

Dit is het enige wat ik zo ff snel kan bedenken.

Misschien heeft ie ondertussen al wat beter geslapen. En ja zo als zo veel zeggen het is een fase. Maar wel erg vervelend.

Groetjes joyce mama van Mara
 
hoi Marijke,

tis misschien een beetje simpel gedacht maar kan het niet zo zijn dat hij gewoon dorst heeft 's nachts of honger, dat hij iedere keer wel weer ff in slaap valt maar het honger of dorst gevoel blijft houden?

ik zou het anders ook niet weten.
heb je de mogelijkheid om overdag een paar uurtjes te slapen?
veel sterkte

gr.
saskia
 
ik weet niet of je hier iets aan hebt ik heb een zoontje van 11 maanden en ik weet dat ze in deze periode ook gaan dromen en last kunnen krijgen van verlatingsangst.Bij ons was dat ook het geval. Mijn zoontke krijgt om 17.15 zijn avondeten daarna gaat hij in bad en voordat hij op bed gaat krijgt hij nog een flesje pap zodat ik zker weet als hij snachts wakker word hij geen honger heeft. Als hij wakker word ga ik even kijken stel hem gerust doe zijn muziekje aan en ga weer weg,in het begin huilde hih ook een half uur soms wel een uur ,het was meer jengelen dan huilen,dat heeft een week geduurd en nu gaat het heel goed ik ging tussendoor niet meer kijken.

ik weet dat het hard klinkt maar het werkt wel als hij nu wakker word soms dan is even mijn gezicht laten zien al voldoende
 
Hoi allemaal,

bedankt voor jullie tips, helaas heb ik er, tot nu toe, niets aan.
Laten huilen hebben we gedaan, we zijn al nachten in de weer met hem. We hebben hem al 2,5 uur laten huilen en dat vind ik echt niet normaal. Hij is dan echt overstuur. We proberen dat al vanaf het begin, nu al twee maanden geleden. Hij gaat wel slapen maar word gewoon heel vaak wakker en dan helemaal overstuur. Dromen.....geen idee. Als hij zo huilt, heeft hij niet het besef om drinken te pakken, en hij heeft geen honger, hij krijgt om ongeveer 20.00 nog wat pap. Echt we hebben van alles geprobeerd, en dat is al heel veel. Ik heb al vanaf ht begin, dat hij geboren werd een heeele dikke huis gekregen wat hem betreft. Hij was ( is nog steeds een beetje) een huil baby. Ik weet het echt niet meer hoor.

Marijke
 
dat is inderdaad wel erg lang 2,5uur hebben ze op het cb geen tips voor je?
ik heb wel met je te doen hoor.
misschien een vaste knuffel in bed waar hij steun bij kan zoeken?een nachtlampje kan helpen succes ermee
 
Mijn dochtertje is 8 weken en heeft een groot probleem wat slapen betreft. Ze kan de hele dag wakker zijn en wat ik ook probeer ze wil niet slapen en geeft niet over. Nu is ze pas geleden voor het eerst bij een acupuncturist geweest en ik moet zeggen het helpt. Ze slaapt nu op de dag 3 uurtjes en ik kan haar s'avonds heerlijk op bed liggen. Ik wist niet wat me overkwam. De behandeling van acupunctuur gebeurt bij haar dmv een behandeling met warmte dus geen naaldjes. Het is zeker het proberen waard. Ik was normaal ook geen voorstander van alternatieve therapie. Maar nu ik dit meemaak zeker de moeite waard. Informeer wel even bij het ziekenfonds want vaak krijg je een deel of het geheel vergoed.
 
Terug
Bovenaan