slapen

Hallo,
Onze dochter van 11 weken maakt er s'avonds een potje van!
In slaap komen is een drama en dan is ze na een half uur weer wakker. Tot aan de laatste voeding 22.30/23.00 uur blijft het een beetje dramatisch.
Soms is ze echt woest en ligt dan heel driftig met haar knuistjes in de lucht.
Haar laten huilen vinden wij erg moeilijk, maar echt een ander idee hebben we niet.
Iemand tips!?
Groetjes, Marloes
 
Ik zou haar niet laten huilen hoor, het was bij ons op die leeftijd ook een beetje modderen tot aan de laatste voeding. Wat wij vaak deden was de kleine in de buikdrager met ons meedragen tot de laatste voeding. Het hoort er soms ook een beetje bij op deze leeftijd, over een tijdje zul je merken dat je dochter steeds vroeger aan haar nachtrust begint. Succes ermee!
 
Ik zou haar ook niet laten huilen vaak worden ze dan alleen maar bozer, misschien heb je wel wat aan mijn tip de meeste mensen doen een nachtlampje aan, logisch deed ik ook in het begin alleen mijn zoontje wilde ook dan niet slapen, totdat we het nachtlampje uithielden en sindsdien slaapt hij goed in en slaapt hij ook door.... wie weet helpt dit ook bij je dochtertje, Succes verder....
 
ze is nog te jong om haar al zo vroeg aan haar nachtrust te laten beginnen. Zeker de eerste maanden kan je beter proberen haar vanaf 22.30-23.30 haar nachtrust te laten pakken om zo het doorslapen onder de knie te krijgen. Voor die tijd wat langer wakker werkt alleen maar in het voordeel.
Succes!
 
Mijn dochter huilde op de leeftijd 's avonds ook. Ook ik droeg haar dan in de buikdrager of gewoon op de arm. Zulke kleine baby's willen nog dicht bij mama zijn, ze vallen dan vanzelf ion slaap.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Maar..sinds ik ons "probleem" op het forum heb getypt gaat het super met onze dochter.
Het nachtlampje is nu aan bij haar en dit lijkt te werken, hoe verschillend kunnen kinderen zijn!!
Ook neem ik haar gewoon bij mij als ze huilt en dan gaan we heerlijk samen "koekelen", na een paar minuten is ze dan weer heerljk in droomland.
Te klein vind ik haar persoonlijk niet om al zo vroeg aan haar nachtrust te beginnen. We maken haar nog een keer wakker voor een voeding rond 22.30/23.00 uur en vanaf dan slaapt ze tot aan de volgende ochtend. Ophouden heeft ook geen zin, want dan gaat ze helemaal over de rooie, ze is duidelijk moe.
Groetjes, Marloes
 
Ons zoontje huilde in die periode ook erg veel 's avonds. Wilde niet in bed. Eerlijk gezegt hebben wij het wel gewoon iedere keer geprobeerd, sliep hij na een uur nog niet hielden we hem gewoon op tot de laatste voeding, om hem dan voor de nacht naar bed te brengen. Op een gegeven moment (met een maand of 4) ging hij wel gewoon slapen en moesten we hem echt wekken voor de laatste voeding.
 
Eva heeft de eerste weken ook dit probleem gehad. Ze brulde de longen uit haar lijf en lag enorm driftig te doen.
Wij hadden een voedingskussen die wij voor ons legden. Eva erop en dan de hele avond haar handjes vasthouden. 't is even wennen, maar doordat ze nu niet hysterisch kon doen, werd ze rustig en viel ze in slaap. Laatste voeding erin en sliep heerlijk door.
Inmiddels is ze een heerlijke slaper geworden. Succes!
 
Terug
Bovenaan