Slapen

Ons kind is nu drie weken oud en slaapt overdag en 's nachts prima. Het enige probleem is het in slaap komen 's avonds na de laatste voeding. Ze slaapt bij ons op de kamer en zodra we de lamp uitdoen begint ze te huilen. Ik haal haar dan uit bed en ga met haar zitten tot ze op mijn armen in slaap valt. Daarna leg ik haar terug in haar bed. Heeft iemand tips om haar 's avonds in haar eigen bed in slaap te laten vallen? Laten huilen werkt niet daarvan raakt ze alleen maar over haar toeren.
 
ik heb veel baat gehad bij het boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren. Hier staat dat het niet erg is om het kind even te laten huilen. Onze zoon is nu 12 weken en in hetbegin was het ook lastig voor hem om de slaap te vatten. Nu slaapt hij heerlijk in na zijn avond fles. Dus geduld en hou vol, ik zou het kind niet bij je in bed nemen, daar wennen we ze aan. Het is dus even doorzetten
 
handje vasthouden in haar bedje totdat ze slaapt...en anders het is toch niet zo erg als ze in je armen in slaap valt en daarna in haar eigen bedje gelegt word?
 
Wij hebben onze dochter ook in het begin in onze armen in slaap moeten wiegen.
Nu is ze 3,5 maand en slaapt ze zelf in. Af en toe is het wel even huilen, maar al snel valt ze in slaap.
Wij moesten echt leren om haar iets langer als 2 tellen te laten huilen, vonden het zo zielig.
Maar...nu we haar goed kennen weten we dat er maar 1 stand op haar volumeknop zit en merken we precies wat en of er wat is als ze huilt.
Ook wij hebben een lampje, maar die gaat eigenlijk na de laatste voeding (23.00) uit en dat is prima.
Gewoon blijven troosten en het komt echt vanzelf een keer goed!!
Succes!
Liefs, Marloes
 
wij hebben hetzelfde probleem. Onze dochter wil niet inslapen na haar laatste voeding. Ik vind het heel vermoeiend om te wachten tot ze bij ons in bed in slaap gevallen is (we hebben een waterbed en daar mag ze blijkbaar niet op slapen, bovendien durf ik het ook niet). Als ze dan eindelijk slaapt gebeurt het ook vaak dat ze dan weer wakker wordt als we haar in haar wieg leggen. All tips blijven dus welkom.
 
Misschien kun je i.p.v. uit bed halen proberen om je dochter in haar bedje te troosten? Ik merk aan mijn dochter dat het soms al genoeg is om een hand op haar borst te leggen en zachtjes een liedje te zingen. Maar als dat niet werkt zou ik haar gewoon eruit halen hoor, doe waar jij je goed bij voelt. Ze is nog zo klein, ze heeft jouw nabijheid gewoon nodig.
Ik hoor ook wel eens dat het helpt om iets met jouw geur eraan in het bedje te leggen, dus een t-shirt of zo of een doekje wat jij bij je hebt gedragen.

Succes ermee!

Mirjam
 
Misschien is het een idee om de lamp op de overloop / gang aan te laten, totdat ze slaapt? Bij onze dochter wil dat nog wel eens werken (slaapt ook vaak wel goed in, 's avonds). En zelf even boven blijven en dan even computeren. Net of ze dan het idee heeft dat je er nog bent. Ik loop ook wel eens het een en ander te rommelen boven (kleren vouwen, douchen, etc.). Dit was zo toen ze nog bij ons op de kamer sliep. Sinds dit weekend slaapt ze op de kinder kamer en dat gaat goed. Alleen wordt ze wel af en toe 's nachts wakker en dan is ze moeilijk in slaap te krijgen. Alleen fles wil dan helpen!

Veel sterkte ermee!

Groeten van Marieke
 
Terug
Bovenaan