slapen

Mijn dochtertje is nu 11 weken en wil overdag niet in haar bedje slapen. Bij mij slapen (aan de borst) is geen probleem. Als ik haar slapend in haar bedje leg, wordt ze binnen 10 minuten wakker en huilt ze de hele boel bij elkaar. Ze is wel moe maar slapen, ho maar. Een speen wil ze niet (dat werkte bij mijn zoontje gelukkig nog wel) en laten huilen heeft ook geen zin. Ze huilt zich volledig overstuur en gaat hier gerust een uur mee door (langer hou ik het zelf niet vol). Door dat slechte slapen van haar, eet ze ook slecht, waardoor ze natuurlijk ook weer slecht slaapt enz. Ik kan toch onmogelijk de hele dag met haar op schoot blijven zitten, bovendien is dat ook echt onmogelijk als je al een peuter van 1,5 hebt rondlopen. Die wil tenslotte ook wel eens aandacht! Wie heeft er nog tips???? Ze zijn meer dan welkom.
 
Inbakeren heeft bij ons heel erg geholpen! Je moet ff doorbijten want het zal de eerste keer wel brullen zijn!! Wat vooral daarbij belangrijk is een strka schema van slapen, eten, spelen, slapen.
Meer info vindt je op ww.debakermat.nl
Succes!!
 
hihihhi het lijkt mijn verhaal wel, moest ook echt ff naar de naam kijken of het niet ECHT van mij was. nou ik hoef hert verhaal niet nogmaals te vertellen het was bij mij precies hetzelfde. En ik kan je vertellen dat het bij mijn dochtertje na een paar dage over was, het had duidelijk te maken met HET sprongetje uit het boek oei ik groei. Mijn dochtertje heeft al weer een paar keer overdag in bed geslapen al lukte het gisteren helaas weer niet maar ze slaapt ook van 22.00 uur tot 6.00 uur en dan weer van 6.30 uur tot 10.30 uur dus echt heel erg moe is ze dan niet. Het cb vertelde dat ze erg behoefte had om bij mij te zijn en dat ik me daar aan over moest geven, maar ja je kont kan je dan niet meer keern. Wij hebben zo'n draagzak echt ideaal en ze ligt bij je en jij hebt je handen vrij!!!

succes liefs linda met ook zo'n dochter
 
Zelfde verhaal bij ons! Ons kind maait zichzelf wakker met haar armpjes, tenminste als ze nog niet heel diep in slaap is. Als ze tegen me aan ligt slaapt ze wel rustig en maaien haar armen niet. 's Avonds wikkelen we haar nu in zodat haar armpjes vast tegen haar lijf liggen en dat helpt. We hebben nu ook een bakerzak besteld (www.debakerzak.nl) dat is een slaapzak zonder armgaten. Ik ben benieuwd of dat gaat werken.
 
Hoi,
Ze krijgt dus nog borstvoeding. Zou het kunnen dat je teveel 'stimulerende' middelen eet en of drinkt? Bij mij was namelijk een mok koffie per dag al teveel, dit verschilt wel erg per kind naar ik begrijp. Het kan natuurlijk zijn dat de kleine reageert op vanalles en nog wat. Mijn kleine werd onrustig als ik sinaasappelsap dronk, koffie dus, cola, teveel chocola :) (kon het even niet laten, meer dan een reep dus)en groenten die 'gas' geven zoals uien enzo.

Mijn dochter sliep echt een stuk beter toen ik dit in de gaten hield. En deze week weer wat ontdekt: ik zit nog aan de antibiotica vanwege een borstontsteking en mijn dochter was dus deze week weer superdruk en had echt last van haar buikje. Nu ja, de kuur is gelukkig klaar!
JIj in ieder geval veel sterkte met het uitzoeken! Groetjes, Janine
 
Ik las laatst ergens,dat als je baby's slapend van de ene naar de andere ruimte legt, en ze wakker worden, ze ongelooflijk onrustig kunnen worden omdat ze opeens in een andere omgeving wakker worden, dan ze in slaap zijn gevallen. Als mijn dochtertje (9,5 week) op mijn schoot in slaap valt, zorg ik dat ze eventjes haar oogjes open doet, voordat ik dr naar boven breng en in de bedje leg. Daar doet ze haar oogjes weer dicht, en slaapt rustig verder.rementam@hotmail.com
 
Mijn verhaal is precies dat van Suzanne. Overdag op schoot en niet weg te leggen in bed, de wandelwagen of alleen op de bank, mamma moet erbij zijn. 's Nachts gaat het prima, maar overdag is het drama en als ik ga proberen dan raak ik in een vicueuze cirkel en wordt ik alleen maar onzekerder. Inbakeren heb ik nog maar drie keer geprobeerd en is volgens mij geen oplossing. Ik zou graag wat meer tijd voor mijzelf, mijn werk en mijn huishouden hebben. Wie heeft er nog tips?!
 
Terug
Bovenaan