Slapen

Ik heb even een vraagje. Ik heb een zoontje van 5,5 maanden oud en wanneer hij 2 uren wakker is overdag slaapt hij daarna drie kwartier. Dit is geen enkel probleem, ik probeer naar de winkel te gaan in die 2 uren. Maar als we op visite gaan in het weekend is het wel een probleem, want waar moet hij slapen. We waren laatst bij mijn schoonmoeder en heb mijn baby op haar bed gelegd tussen twee kussens in. En over hem heen zijn eigen dekentje. (Dit had ik al een paar keer gedaan) Maar toen ik even later bij hem ging kijken omdat hij al een tijdje huilde, schrok ik mij wezenloos omdat hij zijn dekentje over hem heen had getrokken. Hij raakte helemaal in paniek en zweette helemaal. Als ik 5 minuten later was gekomen, weet ik niet wat er allemaal wel niet was gebeurt. Het is inmiddels al bijna een maand geleden maar als ik er weer aan denk zie ik het weer allemaal voor me, raak ik weer in paniek. Ik vond het zo vreselijk.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe lossen jullie dit op? Alle reacties zijn welkom
 
Als we lang op visite gaan plan ik meestal het auto rijden in een slaapje ( in hoeverre dat te plannen is) En we nemen altijd het camping bedje mee. Bij 1 oma staat een eigen ledikantje en bij de andere oma een campingbedje. Naar vrienden nemen we ons camping bedje mee.

Gaat prima op die manier.
 
Hoi,
Tussen 2 kussens in kan prima. Met die
deken is ook wel eng. Waarom gebruik je op zo'n moment geen slaapzak? Is ook warm en kan hij niets mee. Je kan hem natuurlijk ook in de reiswieg leggen maar ik weet niet of hij daar in past. En je kan inderdaad een campingbedje meenemen.
Succes en groetjes
 
Op een bed tussen twee kussens is helemaal niet veilig voor zo'n kind. Je kind kan A: het bed uitrollen en B: zichzelf verstikken in de kussens. Er wordt niet voor niks geadviseerd geen kussens/hoofdbeschermers bij een baby neer te leggen i.v.m. wiegedood.
Ik neem ook altijd een campingbedje mee en die kun je dan evt. ook nog als box in de woonkamer gebruiken als je ergens op visite bent.
Groetjes.
 
Hoi!

Onze dochter is nu 5 maanden en als wij ergens heen gaan neem ik altijd de reiswieg van de wandelwagen mee. Daar leg ik ze dan in te slapen. Nu wordt ze wel wat groot, dus denk ik dat ik voortaan het campingbedje meeneem
 
Hoi Tjitske,

Mijn ouders en schoonouders wonen aardig ver weg, wij nemen nog steeds voor onze dochter van bijna vier maanden de kinderwagenbak mee. Daar kan ze dan in slapen.

Ze slaapt overigens ook prima een uurtje in haar wipstoeltje er gewoon bij. Ik leg dan een dekentje over haar heen maar kan haar dan goed in de gaten houden.

Groetjes
Astrid


 
Onze dochter is 6 maanden en slaapt nog steeds in de wandelwagen als we ergens op visite zijn. Ook bij de kinderopvang wordt ze vaak in de wagen gelegd omdat ze dan lekker rustig gaat slapen. Als wij naar vrienden gaan in de buurt gaan we ook lopend ipv met de auto zodat ze in haar wagen kan slapen en we haar niet bij naar huis gaan in de maxicosi hoeven vouwen.
 
Terug
Bovenaan