slapen

Beste moeders!!

Ik heb een vraagje. In januari ben ik bevallen van mijn 2e kind. Op de een of andere manier wil hij niet slapen in zijn bed, en als hij er in ligt dan wordt hij 30 keer wakker omdat hij zijn speen moet hebben (geloof me ik overdrijf niet) overdag slaapt hij zonder speen (vaak) geen problemen. Maar na 23.00 uur is altijd drama  `niet doorslapen    en continu wakker, vannacht  hetzelfde liedje. In begin nam ik hem vaak bij me (op me buik) ja ik weet het is ook niet goed, maar was gewoon moe. Wie heeft er tips, ik heb onlangs het boek de tevreden baby gekocht omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Maar de schema's die erin staan vind ik ingewikkeld en is moeilijk om aan te houden.


Groetjes een vermoeide mama
 
Hoi Vermoeide Moeder!!!

Dit klinkt echt bekend. Mijn zoontje is van december 2005 en wilde ook niet goed slapen in zijn eigen bed. Hij begon steeds goed (sliep ene uurtje of twee na de voeding vn 11 uur door), werd dan om onduidelijke reden wakker (meestal kramp maar soms ook totaal onbekend waardoor) en wij kregen hem dan niet meer naar bed. Regelmatig lag ik of mijn vriend met hem op onze buik op het logeerbed. Na een goede voeding van 3.30 uur sliep hij dan wel weer goed in zijn eigen bed.
Lastig is dat, want je slaapt zelf echt niet met zo'n kindje op je buik. Om uit deze spiraal te komen hebben wij Tristan daarom geheel tegen de regels in op zijn buik te slapen gelegd 's nachts. Gevolg: hij sliep door als een roosje en wij waren overdag betere en minder gestresste ouders. Voor iedereen beter dus. Maar ja.... het was wel "op zijn buik slapen".
Toen hij onlangs zijn eerste inenting heeft gehad, lijkt er voor verandert te zijn. Hij was toen zo moe overdag en 's nachts dat het hij ineens ook veel beter doorsliep op zijn rug snachts.

Tja..... om je dus een tip te geven uit deze ervaringen van ons is lastig. Het is vanzelf beter gegaan. De tip van hierboven vind ik wel waardevol. Tristan sliep na zijn geboorte met zijn bed bij het raam (omdat hij een beetje geel zag). Toen wij het bed bij het raam weghaalden ging het ook iets beter. Het tochtte ongemerkt toch iets onder het raam. Misschien dat je daar dus wel iets mee kunt..

IN ieder geval hoop ik voor jou dat het snel beter gaat. Volhouden hoor! En blijf 's nachts vooral bedenken dat je kindje er niets aan kan doen en dat hij het echt niet doet om jou te sarren.
 
Hoi,

Het is heel erg vermoeiend als je steeds uit bed om je kleine te troosten. Misschien heeft je kleine nog honger? Ik weet niet of je bv of fv geeft, maar ik weet van een vriendin dat haar baby continue bij haar wilde eten, zij is overgestapt op fv en vanaf dat moment was hij rustiger en minder hongerig.
Als je heel erg moe bent, zou je de kleine een nachtje kunnen laten logeren. Dan kom je ook weer even tot rust.

Veel succes.
Groetjes,
Kiki
 
Bedankt voor de reacties.
Het bedje verzetten is geen optie omdat hij bij ons op de kamer slaapt en we echt geen plek hebben om het bedje te verzetten, hij staat ook niet onder het raam. Wat buikslapen betreft ja meneertje vind dat ook heerlijk op zijn buik slapen en ik denkt dat hij de hele nacht wel door zou slapen maar vind dat gewoon ontzettend eng. Ik denk datik dan helemaal niet meer slaapt :-(
 Donderdag moet ik naar consultatiebureau voor het eerste prikje en dan ga ik vragen of hun daar ook nog misschien een oplossing hebben. Als ik de gouden tip heb gevonden laat ik het jullie zeker weten. Bedankt allemaal
 
Beste vermoeide moeder,
Wat vervelend voor je. Mijn dochter van 1 wordt ook nog paar keer wakker. ik voed (bv) nog 1 of 2 keer per nacht.
Je zei al dat je het bedje niet kon verplaatsen. Maar je kunt misschien ook proberen om je zoon andersom in bed te leggen.   Dit hielp bij mijn dochter. Ze sliep een stuk rustiger. Dit kan te maken hebben met aardstralen enzo.

Sterkte en ik hoop dat hij gauw beter zal slapen
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan