slapen

Mijn zoontje van zes maanden is vanaf het begin al een onrustige slaper. Hij maaide erg met zijn armpjes en krabde zichzelf. In het begin heb ik hem ingebakerd en sliep hij goed. Omdat hij daar te oud voor werd heb ik dat afgebouwd.Hij kan nu wel slapen zonder inbakerdoek, maar wordt elke 2 a 3 uur wakker. Ik heb ook handschoentjes omgedaan omdat hij zichzelf nog steeds krabt. Ik merk dat als ik zijn armpjes vasthoud hij daar nog steeds rustig van wordt. Als ik er s'nachts uitga stop ik zijn speen erin en slaapt hij vaak verder. Heeft er iemand tips om hem beter door te laten slapen? Ik hoor het graag!

Groetjes

Hoezo te oud? Zelfs een volwassene kan ingebakerd worden, als de doeken maar groot genoeg zijn. Ik zou even bij het consultatiebureau navraag doen. Want in het boekje van Ria Blom over inbakeren wordt ook gesproken over het inbakeren van kleuters enzo. Dus als jouw kindje daar rustig van wordt moet je dat volgens mij gewoon doen hoor! (maar wel even overleggen met het CB!)
Liefs Phira

Hoi Issy,
Is de bakerzak voor jouw kindje  geen optie?
Ze liggen dan niet zo strak als bij het inbakeren maar de handjes hebben niet de mogelijkheid zo te maaien en te krabben.
Je kan op bakerzak.nl kijken hoe het er uit ziet,ik heb er ook een gehaald alleen dan een goedkopere variant  bij de babyspeciaalzaak.
Succes,ik hoop dat je hiet wat aan hebt.
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan