slapen

mijn baby is nu 9 weken oud. Op dit moment ben ik bezig met afbouwen van de borstvoeding. (ik heb al bijna niks meer). Maar het probleem is, dat hij nu niet meer uit zich zelf in slaap valt, hij gebruikt mij letterlijk als speen om zo in slaap te komen. Een fopspeen wil maar niet lukken... Leg ik hem op bed dan blijft hij huilen. Moet ik hier aan toegeven? want leg ik hem weer aan, dan valt hij meteen in slaap, maar zo kom ik natuurlijk nooit van de borstvoeding af. Helaas heb ik een hongerige baby, dus kan hij niet aleen van mijn borstvoeding leven.
 
Hoi!

Hier zo ongeveer hetzelfde verhaal. Naut is niet tevreden met alleen de borst. Nu blijkt door oa Reflux.
Met de borst viel hij heerlijk in slaap, maar met de fles die hij nu krijgt niet. En wakker in zijn bedje leggen (ik moet hem eerst 30 min rechtop houden ivm de Reflux) lukt dus niet zonder dat hij héél hard gaat huilen. Ik heb dus geen tips voor je, maar ben ook benieuwd naar de reacties die je krijgt op deze vraag :)

Groetjes, Cornelie
mv Naut 8-4-2003
 
Hoi Damian
Wat jammer dat je stopt met de borstvoeding! Het is voor je kleintje zo fijn om een paar keer per dag zo dicht bij je te zijn en vooral heel gezond; er zitten zoveel anti stoffen in moedermelk. Al is het alleen 2keer per dag... Hopelijk heb je er goed over nagedacht. Het is nog niet te laat, je kunt het evt. weer opbouwen.
Aan je verhaal te horen is hij er nog niet aan toe te stoppen.
Misschien kun je hem beter overdag, wanneer hij geen honger heeft laten wennen aan de speen. Ik zou in ieder geval flesvoeding als aanvulling gebruiken, niet helemaal erop overgaan.
Veel succes!
 
Bedankt dames voor jullie reactie,
op dit moment zit ik nog op zo'n 2 borstvoedingen per dag. Voor de voeding hoef ik het echt niet te doen... daar is hij te hongerig voor. helaas blijf ik dus mijn borst gebruiken als slaap middel, en is hij dus bijna de hele dag wakker... omdat hij wacht op mij.. Speen wil hij ECHT niet, ik heb van alles al geprobeerd (misschien nog tips?, de speen zou een uitkomst zijn!).

p.s. Cornelie wat is Reflux?, en ook veel succes gewenst.
 
Hoi mama van Damian,

Reflux is dat het klepje van de slokdram naar de maag niet goed werkt. Kindjes spugen hier vaak veel van maar dat hoeft niet. Naut slikt alles weer in. Maar de voeding heeft zich dan inmiddels al gemengd met zure maagsappen en komt dus heel zuur weer omhoog in zijn keeltje. Met een onderzoek (24 uur Phmetrie) is aangetoon dat Naut dit heeft, met een hele zuren waarde, nl. 2 (laagste is 1 en de normale waarde ligt tussen 6 en 8). Naut heeft hier veel pijn van en huilt erg veel.
De medicatie lijkt eindelijk aangeslagen gelukkig. Overigens drinkt hij nog steeds onrustig :-( De voeding blijft altijd nog wat naar boven komen (gelukkig niet meer zo zuur).
Da's zo ongeveer Reflux in ons geval.
Als je er meer over wilt lezen, wordt er veel over geschreven op:
http://www.zappybaby.be
http://www.babywhisperer.com
http://www.reflux.org

Zo ben ik er achter gekomen :)

Groetjes, Cornelie
(ik geef nog 1 x bv en verder 4 x kv en dat bevalt héél goed)
 
Hoi Hoi,
Doordat ik na 4 weken bijna geen borstvoeding meer had ben ik ook overgegaan op de fles. Mijn Tessa valt ook niet meer meteen in slaap van de fles dit deed ze bij de borst wel. Na de flesvoeding lijkt het ook altijd of ze weer trek heeft, een speen wil ze niet helaas maar mijn pink wel. Hiervan valt ze vanzelf in slaap, ik laat haar dan nog wel zo'n kwartiertje heerlijk bij mij liggen en leg haar dan terug in bed, meestal helpt dit. Gewoon wat extra aandacht schenken en dicht tegen je aanhouden.
Misschien heb je hier wat aan, succes in iedergeval
groetjes
Maike
 
Hoi,mijn zoon krijgt bv en absoluut geen speen.Als hij huilt,troost ik hem met mijn borst,gebruikt hij hem als speen,dan haal ik hem eraf en troost ik hem door rond te lopen,ik ben absoluut geen voorstander van de speen.Vaak wordt datr ding gebruikt om een kind maar stil te krijgen,troosten is op de duur veel effectiever,bovendien is een kind van 2,3 jaar met een speen echt geen gezicht.
Succes
 
Damian weet wat goed voor hem is: borst!
Hoe weet je dat je niet genoeg voeding hebt? Dat is heel zeldzaam hoor. Wel is het zo dat borstbabies 10 - 12 keer per dag borst willen, niks vreemds aan, betekent gewoon dat ze wat vaker willen drinken. Afbouwen van de borstvoeding is in zo'n geval een verkeerde stap, je kind wordt er niet tevredener van en wil er ook niet minder door sabbelen. Het beste is: gewoon je kind accepteren zoals het is. Inclusief drinkgewoontes die afwijken van het industriele schema.
 
Terug
Bovenaan