slapen

Hallo,

Een vraag van een kersverse moeder van een dochtertje van 2,5 week oud.
Mijn kleine poppetje vertikt het om overdag na de bv lekker te gaan slapen.
Als je haar neerlegt begint ze te huilen en zolang ze maar bij je zit is het goed. Nou mag ik graag knuffelen met haar, maar om nou de hele dag met haar rond te lopen is me toch echt wat te veel. De kleintjes slapen toch veel?
S'nachts is er niks aan de hand en slaapt ze met een perfect ritme van om de vier uur voeding.
Als ik haar laat huilen gaat dit over in histerisch krijsen en rood aanlopen.
Dan laat je haar toch niet een half uur brullen.? (Volgens schoonmoeder is dit goed voor de longetjes!? jak!)
Is dit gewoon of heeft er iemand een tip?

Haar eerste regeldag heeft ze al gehad, een half uur aan de borst moet ook genoeg zijn, speen is ook niet altijd de oplossing bij haar. Boertje is ook al gelaten en luier is ook al verschoond. Misschien heb ik wel gewoon een knuffelkont.
Iemand een tip?
 
hoi floor,

wat herken ik dit goed, mijn zoontje had dat ook precies hetzelfde. ik wiegde hem dan in slaap duurde een kwartier en dan legde ik hem in bed dat ging meestal wel goed niet altijd hoor. hij heeft het een paar weken gehad en toen ineens over. als hij nu bv drinkt dan valt hij al in slaap en dan kan ik hem dus heel gemakkelijk in zijn bedje leggen.

probeer te wiegen of te zingen (dat werkte namelijk bij mij wel)en zodra ze slaapt in haar bedje leggen.

en je dochter laten huilen zou ik niet doen. Ik kan dat namelijk niet huilende kinderen laten liggen.

o ja, ik deed altijd voor de voeding een schone luier dan bv dan wiegen en slapen. doe je de luier na de voeding dan zijn ze meestal weer wakker.

groetjes mirjam
 
Hebben wij ook gehad, mijn zoontje is nu 7 1/2 week en heeft het af en toe nog, maar dan is het of een ochtend of een middag of een avond, niet meer de hele dag. Ik heb hem toen gewoon bij me gehouden, dan viel hij ook in slaap op mijn buik. Gewoon lekker op de bank met haar liggen zou ik je aanraden, tv erbij aan. Het gaat vanzelf over.

Laten huilen zou ik ook niet doen, ik kon het ook niet, bovendien zeggen ze dat je een kind tot 6 maanden oud, niet kan verwennen.

Groetjes,
Lia
 
Hoi Floor,

Niet alle baby's slapen evenveel hoor. Die van mij sliep in het begin heel weinig. Nu gaat het beter (11,5 week); een tijdje al. Ik heb wel gelezen dat een baby van een maand (dus nog wel iets ouder dan die van jou) gemiddeld 15 uur per etmaal slaapt. Dat betekent dus 9 uur wakker! En dat is nog een gemiddelde van baby's die 10 en 23 uur slapen.
Groetjes,
Machteld
 
Hallo Floor,

Ik heb ook ongeveer hetzelfde, mijn zooontje is bijna 7 weken oud. s Nachts komt hij meestal om de 3 uur. Overdag is hij bijna de gehele dag klaar wakker.
Valt bij de laatste borst in slaap, laat ik hem boeren, vaak komt er dan niets en pas na anderhalf uur nog weer een boer. Als ik hem oppak is hij ook gelijk stil, denk ook vaak waar doe je goed aan?!

Groetjes
 
We hebben hetzelfde gehad met onze zoon, alleen huilde hij ook de hele nacht. Met vijf weken zijn wij begonnen met inbakeren. Dit is echt een wondermiddel ! Zie de website www.inbakeren.nl en www.debakermat.nl.
 
wat herkenbaar! mijn dochter is nu 3 1/2 week en blert van 's ochtends tot een uur of drie 's middags het hele huis bij elkaar en dan bedoel ik ook echt krijsen! geen idee wat er aan de hand is maar vaak (niet altijd) helpt het als ik lekker vast houd! gelukkig slaapt ze 's avonds en ;s nachts wel goed en daar hou ik me dan maar aan vast, anders word ik knettergek!
 
wat je ook kunt doen is haar in een doek tegen je aan knopen, wel wat zwaar, maar onze zoon viel zo lekker in slaap
zelfs als ik ging stofzuigen!
ik kon het dus ook niet; het laten huilen
en je kunt ze niet verwennen maar wel een gevoel van zekerheid geven; ik denk ook niet dat ze als ze zo jong zijn al wennen hieraan en dat er dan later niet vanaf komt
we hebben wel een regel ingesteld: als alles goed is (dus gegeten, verschoond, gespeeld) en de kleine blijft huilen, dan laten we hem tot 15 min. door huilen (hij heeft erg veel energie) en we pakken hem dan pas weer op
tenzij hij 'panisch' gaat huilen (dus rood aanlopend enzo)
ik kan je wel vertellen dat het voor ons ook erg zwaar was, maar na een week of 6 a 7 wordt het echt beter en na drie maanden is er nog meer regelmaat en minder huilen
succes ermee
 
Terug
Bovenaan