slapen

Hallo,

Heeft er iemand ook een baby die overdag erg wakker is?
Ik heb een dochter van 1mnd, die overdag van s'ochtends ong. 7 uur tot s'middags ong. 2 uur, klaarwakker is.
En in slapen krijgen ho maar.
Het lijkt mij dat ze te weinig slaap krijgt. Ze is wel moe maar doet kleine slaapjes van een kwartier tot een half uur. S'nachts is er niks aan de hand.
Vandaag is het toppunt, van 6 uur vanmorgen tot 8 uur vanavond in totaal 2 uur geslapen! Wat is hier aan de hand, voorheen kreeg ik haar nooit wakker voor een voeding en nu niet meer in slaap na een voeding.
Help.
 
Heel herkenbaar. Mijn zoontje was ook bijna de hele dag wakker v.a. een week of 4. Hij deed hazeslaapjes in zijn bedje of in de box en tussendoor jammeren van de moeheid. Om gek van te worden. Dit heeft geduurd tot ong. 10 weken. Ik las toen een tip in het boek "wat je baby vertelt" en probeerde die uit. Daarin stond dat je goed naar je baby moet kijken en hem/haar "op tijd" naar bed moet doen. Bij het 1e gaapje zijn ze moe, na de 2e gaapje op bed leggen en niet wachten tot ze 3e keer gaan gapen want dan is het te laat. Ze worden dan te moe om in te slapen. Ik heb het uitgeprobeerd en het werkte. Althans dat denk ik, misschien was hij met 10 weken ook uit zich zelf langer gaan slapen overdag. In ieder geval proberen waard.
 
ook mijn dochter doet alleen maar hazeslaapjes,maar sinds een paar weken lukt het me meestal om haar na de middag (rond 1 uur) in haar bedje te laten slapen,soms wel tot half 4!,dit lukt niet elke dag, en soms is ze nog wel de hele dag wakker,ze is tevreden,dus ze is blijkbaar niet zoveel slaap nodig
Ze is nu trouwens ruim 7 maand
 
Als je kindje tussendoor evreden is, dan zou ik me geen zorgen maken. Als je kindje veel huilt of jammert, zoals anoniem beschrijft, dan zou ik proberen te doen wat zij ook heeft gedaan. Bij ons heeft dat ook goed geholpen. Ze huilde veel omdat ze de slaap niet kon vatten. Nu we haar op tijd op bed leggen slaapt ze als een roosje!
Diane
 
Terug
Bovenaan