Slapen

Hallo allemaal,

Lotte slaap vanaf dat ze twee weken oud is op haar buik. Ik krijg vele reacties van ooohhh, oei dat is toch gevaarlijk etc. Ja ik weet, maar ze draait vanaf het begin haar hoofdje opzij dus voor ons niks aan de hand.
Zijn er meer ouders waarvan hun kindje op de buik slaap en wat zij jullie reacties hierop.

En Lotte slaapt erg veel op een dag, als ze per dag 6 - 7 uur wakker is mogen we blij zijn. Haar schema is.
6.30 fles
slapen tot 10.00
fruit + diksap
slapen van 11.30 tot 12.30u
fles
slapen van 14.00 tot 15.30
diksap
16.30u groente + melk
slapen van 17.00u 19.00u
19.30 fles
slapen van 20.15 tot 6.30 's morgens

Het schema is plus/minus. Zijn hier ook nog kinderen meer die zoveel slapen?
 
Mijn dochter heeft ook altijd op haar buik geslapen en doet dat nu nog. Ik was zelf als kind ook een buikslaper en slaap nu nog steeds op mijn buik. Mijn dochter slipe niet zo veel als de jouwe, maar volgns mij is het heel normaal. Groetjes!!
 
Slapen doet mijn kind niet zoveel, maar op de buik slapen deed hij vanaf dag 1. Ik kreeg ook vele reacties, maar ja hij sliep absoluut niet op zijn rug en vanaf kleins af aan draaide hij zijn hoofdje opzij. Hij is nu 8 maanden en tot nu toe ging alles goed.

Desi mv Duncan
 
Hoi,

Ik heb geen ervaring met buikslapen, maar mijn dochter Floor slaapt ongeveer net zo veel als jouw dochter en ze hebben zo ongeveer dezelfde leeftijd. In de eerste maanden (zeker de eerste 4 maanden) sliep ze echt bijna voortdurend. Ik maakte me daar ook wel eens druk om, maar ik ben daar mee gestopt. Ik ben er zelfs heel blij om dat het een lekkere slaper is, je hoort wel eens verhalen, dat ik denk, prima zo. Ik zie wel dat ze nu soms langere tijd achter elkaar wakker kan blijven, maar vaak valt ze na een tijdje toch weer in slaap. Lekker laten slapen, daar worden ze groot van.

Veel plezier met Lotte!!
 
Onze zoon sliep ook het liefst op zijn buik en nu hij zichzelf kan omdraaien hebben wij het ook minder in de hand.
Maar toen hij nog kleiner was lieten we hem op de buik in slaap vallen en na een minuut of 10 a 15 draaiden we hem voorzichtig om. Dat werkte uitstekend.
Als hij op zijn buik lag had hij toch een voorkeurshouding met zijn hoofd.
Nu hij zich zelf omdraait, keren we hem toch weer op de buik als hij slaapt en meestal werkt dat wel een paar uur.
Overdag laten we hem wel rustig op de buik liggen alleen 's nachts niet.
 
Hoi

Onze zoon slaapt sinds kort niet alleen meer op zijn rug hij is volgende week 6 maanden en kan al enkele maanden draaien van rug naar buik en weer terug. nu vind ik hem de laaste twee weken aan of op zijn zij of op zijn buik te slapen. Ik maak me er niet zo druk om hij kan goed terug draaien en snel ook. hij gaat wel zijn hele bed door en daarom heb ik geen dekentje en lakentje meer maar slaapt hij in een slaapzak. en het gaat harstikke goed.

Hij slaapt al vanaf de geboorte niet erg veel over dag. ik mag blij zijn als hij na de fles van half 12 dan doe ik hem naar bed dan slaapt ie ongeveer 1,5uur en ik ben soms erg verbaasd dat hij soms 2,5 uur haalt. en dan na de fles van half 4 weer naar bed en dan slaapt ie hooguit 1 uur en dan gaat hij om 8 uur half 9 naar bed en slaapt tot de volgende ochtend en dat verschilt tussen de 6 uur en 8 uur.
toen hij jonger was sliep hij nog minder overdag dus vind het wel fijn hij is ook wel heel erg druk en actief overdag.

groetjes Jenny
 
Terug
Bovenaan