slapen

dag dames

Ik had een vraagje. Mijn dochter van 4 maanden heeft (tenminste sinds vandaag niet meer) een hele goeie ritme want hiervoor was ze heel erg prikkelig huilen huilen en nogmaals huilen, maar sinds ze dus over was gegaan op de pepti ging het super nou zoals ik zeg een goeie ritme. 8:30 flesje 180
9:00 tot 12:00 slapen
13:00flesje 180
14:30 tot 17:00 slapen
17:00 flesje 180cc
18:30 tot 20:00 slapen
20:30 laatste flesje
21:00 slapen tot de volgende ochtend.

Maar vandaag werd ze dus om half 10 wakker en kreeg ze haar flesje. Normaal slaapt ze meteen daarna maar ik kreeg haar met veel moeite eindelijk in slaap, pas om 11 uur. Nou wilt ze meer wakker zijn en mama moet maar steeds in de buurt blijven. Ik vind het echt zo erg want had ik eindelijk een ritme te pakken voor haar begint het weer opnieuw. Zou ik haar meer voeding moeten geven? of is het misschien omdat ze wat ouder is geworden? Hoe gebeurt dat eigenlijk als ze wat ouder worden met het slapen en voeden>? kan iemand me misschien raad geven? O ja wat bedoelen jullie met regeldagen? alvast bedankt
 
Hoi Karima,
Wat slaapt je dochtertje veel, mijn dochter sliep toen ze zo oud was maar 2 keer anderhalf uur per dag als ik geluk had, nu ze wat ouder is slaapt ze wel beter omdat ze nu moe is van het spelen.
Ik denk dat je dochter wat meer interesse krijgt in de wereld om haar heen, en dus bv wat wil spelen, misschien kun je haar wat meer in de box leggen met bv een babygym of knisperboekje ofzo
Succes
 
Hoi Karima,

Ze slaapt wel heel erg veel zeg. Misschien heeft ze nu minder behoefte aan slaap. Ik zou toch eens proberen haar iets langer op te houden. Of tussendoor met haar spelen en haar dan weer terugleggen om te slapen. Er is voor haar nu natuurlijk veel meer te doen en te ontdekken.

Een regeldag is dat het hele schema in de war is op zoek naar een nieuw schema. Je komt dan daarna meestal in een ander ritme.

Veel succes!
 
hoi karima,

wat anja zegt klinkt logisch! mijn dochter is bijna vijf weken en ook echt meer wakker. eerst maakte ik me zorgen dat ze zo weinig sliep maar nu vind ik het wel gezellig. na het eten ga ik lekker 'spelen', zij bij mij op schoot (leg ik haar op mijn benen, voeten naar me toe) en dan praat ik of zing ik tegen haar. vooral leuk toen ze begon terug te lachen! daarna even alleen in de box om zich heen kijken. ik leg haar in bed als ze begint te gapen en in haar oogjes gaat wrijven.

regeldagen zijn periodes in het leven van de baby waarin hij of zij bezig is nieuwe dingen te leren. vaak huilen ze dan meer en willen graag bij mama zijn.
die dagen kunnen heel moeilijk zijn omdat je eerst een heel lief en vrolijk kind had en dan even NIET... ik dacht even dat ik haar 'verpest' had, bijvoorbeeld toch per ongeluk verwend ;) tja hoe moet je dat als nieuwbakken moeder ook allemaal maar weten??

succes met het vinden van een nieuw ritme!!

karin
 
ps

ik zou met zes weken nog niet teveel dingen in de box leggen. een babygym daar kan ze natuurlijk niet mee spelen maar wel naar kijken, je kunt zelf uitvinden wat ze het leukst vindt.

maar in elk geval niet meer voeding geven!! je kunt kindjes met flesvoeding echt teveel eten geven en daar kunnen ze TE dik van worden, dat is niet gezond.
 
hi,

vindt wel dat ze weinig eet, mijn zoontje is 5 maanden en krijgt 4 flessen van 180 CC en een fles van 210 CC met nutrix. Maar goed, als ze goed groeit maakt het niet uit.

ze slaapt veel inderdaad, hoe ouder ze worden hoe minder ze overdag gaan slapen en wel de nachten doorslapen dus daar kan het ook aan liggen. Of het is een donderperiode (van het oei ik groei boek)

succes
 
hoi

ik weet niet waar ik het vandaan had, misschien nog eenr estje zwangerschapsdementie. heb verkeerd gelezen, dat je kind 4 maanden is. hoe ik aan 6 weken kom??? geen idee, maar sorry.
karin.

ps over dat eten weet ik dus echt helemaal niks he, vraag even aan het cb anders
 
Terug
Bovenaan