slapen

Hey meiden

hoe laat gaan jullie kindjes naar bed?
Dylan is nu bijna  6 maanden en ik vind dat ie gewoon veel te laat gaat slapen. soms gaat ie pas om 11 uur slapen.
Overdag slaap hij max 3 uurtjes dit bijelkaar gerekend over de hele dag.
Gr Nifty
 
Hoi,

Ian is 11 weken en gaat tussen 19:00 en 20:00 uur naar bed. (na de voeding)
Vaak huilt hij nog even. Om 00:00 uur maken we hem weer wakker   voor de voeding en dan slaapt hij meestal tot 7:00 uur. Soms is hij ookal veel eerder wakker. Dan geef ik hem meestal een klein beetje melk en dan probeer ik hem weer terug naar bed te doen, dit gaat over het algemeen goed.

Groetjes Sanne
 
Hallo,

Mijn zoontje is ruim 7 maanden nu en slaapt een stuk meer. 's avonds gaat hij na de fles ergens tussen 19.00 uur en 19.30 uur naar bed. 's ochtends rond half zeven komt hij dan voor zijn papfles. Hij is eigenlijk wel ieder nacht minimaal twee keer wakker, maar meestal met een aai over zijn bol en zijn speen slaapt hij weer verder. Vaak gaat hij na de papfles van half zeven nog even slapen tot een uur of 8. Verder slaapt hij dan in de ochtend een uurtje. Tussen de middag 2 uur en aan het einde van de dag een uurtje. Een slaper dus. Maar denk niet dat het een beter is dan de ander. Ik ken ook een heleboel kinderen van deze leeftijd die maar een uurtje per dag slapen. Misschien hangt het ook af van hoe actief het kind is. Mijn zoontje is eigenlijk de hele dag aan het bewegen, omrollen, proberen te kruipen en te klimmen etc. en is misschien daarom wat sneller moe. Zou me er niet te druk om maken.
De eerste drie maanden sliep ons zoontje overdag trouwens ook bijna helemaal niet. Ik gaf toen borstvoeding en achteraf bleek dat hij gewoon heel hongerig was en waarschijnlijk daarom weinig sliep. Hij krijgt nu dan ook voeding voor hongerige babies.

groetjes

Annemiek
 
hallo,

mijn zoontje is nu 4,5 maanden. hij houdt er echt niet van om te gaan slapen. overdag slaapt hij maximaal 2 uurtjes en dat ook nog verspreid. Ik heb hem nu de hele ochtend wakker gehouden om te kijken of hij dan wat langer slaapt, hopelijk werkt dat. hij ligt nu in ieder geval lekker te slapen en viel ook sneller in slaap. 's avonds hebben wij helemaal geen problemen. We hebben al vanaf het begin een vast ritme en dat werkt, hij weet precies wat er gaat gebeuren. eerst doen we hem samen in bad dan krijgt hij de borst en dan gaat hij naar bed. we proberen nu steeds de tijd te vervroegen en inmiddels gaat hij om 8 uur in bad en slaapt hij rond 20.45 uur. hij wordt dan wakker tussen 6 en 7 uur 'sochtends.

veel succes, aletta
 
Terug
Bovenaan