slapen

hallo allemaal,

Mijn kleine meisje is nu 7 weken en wil gewoon niet in haar bedje slapen, als ik haar eruit haal is het goed als ik haar laat huilen gat ze steeds harder huilen, en s nachts na de laatste voeding dan leg ik haar erin en slaapt ze. vreemd of niet?   ze krijgt 7 keer op een dag 100cc te eten dus ze krijgt genoeg ze weegt 4340 gram dus ze krijgt al meer dan ze eigenlijk nodig heeft. wie kan me raad geven hierover?
het gekke hiervan is dat ik al 2 dochters heb en toen was ik er nooit zo onzeker over. de andere 2 zijn 19 en 16 en toen was ik dus een stukje jonger.
 
Hi,

Heel herkenbaar hoor!

Nu bij mijn derde ben ik er eindelijk achter (met dank aan Ria Blom en www.debakermat.nl) Laat de regelmaat door je kind zelf aanbrengen... Wakker worden, voeden, even knuffelen en spelen op schoot, daarna in de box tot rust komen en bij de eerste vermoeidheidssignalen (miepen, oogjes wrijven, gapen, oortje kriebelen of iets dergelijks) oppakken en naar bed brengen...

Overdag ga je sneller (is mijn eigen ervaring) over de vermoeidheidsgrenzen van je kindje heen... Als ze gaan piepen of zeurderig huilen gaan we nog even met ze spelen of rondlopen.... terwijl ze eigenlijk dan al in bed horen te liggen.... Het is zo gezellig met de kleine beneden en ze is zo snel weer tevreden gesteld, dat ze misschien toch niet moe is.... Maar dat is ze wel degelijk... oververmoeide kinderen worden vaak overactief, willen bezig gehouden worden.... en, oververmoeide kinderen kunnen heel slecht zelf in slaap komen.... Denk maar aan jezelf, als je oververmoeid bent en je gaat op je bed liggen, dan wil de slaap maar niet komen....

En, slapen doet slapen... des te meer ze slapen, des te beter ze slapen...

Met zeven weken kan je er eigenlijk nog wel van uit gaan dat ze maar een uur of anderhalf wakker zijn tussen de voedingen door.... Ik geloofde het eerst ook niet, totdat mijn jongste dochter (na wat rommelige dagen) het zelf liet zien...

Kijk vanaf de vroege ochtend eens goed naar je kind, probeer uit te vinden wat de vermoeidheidssignalen zijn.... Ze is dan na de nacht goed uitgerust en je kan beter zien wanneer ze moe is... (als ze eenmaal oververmoeid zijn, worden de signalen snel minder duidelijk)

Probeer het eens.... en kijk eens op die site.

Groetjes nynke
 
Slaapt je kindje in een wiegje of in een ledikantje?
Wij hebben onze zoon in het begin in zijn kinderwagenbak IN de ledikant gelegd, omdat het ledikantje nog te groot was voor hem en dan komt er 's nachts te veel op hem af.
Misschien een tip. Beperk het ledikantje (als je al geen gebruik maakt van een wiegje). Succes!
 
Terug
Bovenaan