slapen

Hallo allemaal. Ons kleine meissie is nu bijna 7 weken oud en alles gaat prima (na wat darmkrampjes etc in het begin)

Nu wil ik eigenlijk jullie ideen over het laten slapen van jullie kleintjes.

leggen jullie de kleintjes na elke voeding op bed of laat je ze ook op
bepaalde tijden in de box liggen? Ja hoeveel slaap heeft en kleine
nodig, dat is bij ieder kind anders natuurlijk.

Maar wat kun je het beste aanhouden zodat ze toch voldoende rust krijgt?

Hallo Claud,

Ik weet nog goed dat we in het begin een heel strak ritme aan wilden houden, gewoon, omdat we dachten dat dat goed voor haar was. Maar na een tijdje keken we gewoon wat ze zelf aangaf; de ene dag wilde ze meer slapen dan de andere keer. Zodra ze in haar oogjes begon te wrijven: hup naar bed. En dat werkt tot op de dag van vandaag nog steeds prima!
Succes!

Ha Claud,

mijn dochter is inmiddels 7,5 maand, maar ik heb nooit een slaapschema aangehouden. Qua eten hebben we wel redelijk vaste tijden, maar zodra ik zie dat ze in haar ogen wrijft en begint te huilen, gaat ze meteen haar bedje in.

Yolanda

Hoi Claud,

bij mij precies hetzelfde als de vorige 2 dames, bij een teken van moeheid lekker naar bed. Anne is nu 7,5 maand en nu begint er eindelijk enige logica in te komen, 2 keer per dag slapen op bijna vaste tijden. Daarvoor was het heel verschillend, maar ik heb nooit een strak schema aan willen houden. 's nachts sliep ze wel vanaf vaste tijden, dus overdag heb ik het haar zelf laten aangeven. Soms sliep ze maar een half uurtje, soms opeens 3 uur. Ik heb het zelf nooit een probleem gevonden.

groetjes, Ellen

Ons zoontje is nu 6 weken oud. Ik leg hem na zijn voeding in zijn bedje. Als hij dan komt (en soms is dat na een uurtje al) probeer ik het nog wat te rekken met een speentje en een beetje troosten. Vaak komt het erop neer dat ik hem dan een uurtje voor hij zijn voeding krijgt uit zijn bedje haal (als hij dan wakker is) en gezellig met hem ga zitten.
Ik merk wel dat hij overdag steeds minder slaapt en vroeg me eigenlijk hetzelfde af als jij. Ik los het zo een beetje op en kijk inderdaad naar hoe hij reageert. Als ik hem dus niet meer kan troosten in zijn bedje haal ik hem gewoon eruit en vaak heeft hij het dan prima naar zijn zin in de box of in de armen van zijn moeder.

Hoi,

Mijn dochter is nu 9 weken en in het begin wilde ik haar ook op dezelfde tijd steeds in haar bedje hebben tot we er achter kwamen dat ze hier alleen maar heel erg boos om werd. Mijn dochter is overdag altijd beneden en slappt in de box overdag puur om het feit dat als ze moe wordt niet gaat slapen in haar bed. Ze gild alles bij elkaar en is ook niet stil te krijgen (en mensen die zeggen ze  dan vanzelf wel in slaap valt als ze zo huilt, die mochen het proberen met mijn dochter want na 2 uur gilt ze nog!!!) daarom hebben wij gewoon besloten om haar beneden te huoden overdag en als ze moe is slaapt ze dus gewoon in de box. Na de fles van 19.00 gaat ze naar het bed en dit gebeurd dan ook zonder problemen (heel raar eigenlijk maar oke). We moeten haar dan ook waker maken voor de fles van 23.00 en ze slaapt dan door tot de volgende morgen.

Bedankt voor jullie reacties. Dat van dat huilen en gillen is inderdaad een bekend iets.

Wij hadden van het bureau ook te horen gekregen dat ze best een half
uurtje dan mocht huilen zodat ze zichzelf in slaap huilt. Inderdaad de
eerste keer heeft ze denk ik 1,5 tot 2 uur liggen huilen en gillen en
we hebben haar telkens getroost. Uiteindelijk viel ze in slaap en
hebben we haar om 23.00 uur de fles gegeven en heeft ze geslapen tot de
volgende ochtend 7 uur.

De tweede dag wil je het nog niet opgeven....ze heeft in totaal 2x een kwartier gehuild.

Nu leggen we haar op bed en huilt ze meestal nog maar een kwartier en
valt dan in diepe slaap zodat we ze om 23.00 uur wakker moeten maken
voor de laatste fles. Meestal ligt ze bij mij ook smiddags lekker in de
box als ze dan wakker is kan ze leuk naar haar muziekmobiel luisteren
en rondkijken.

Maar bedankt voor jullie reacties!!

Terug
Bovenaan