slapen

Onze zoon is nu 4 maanden en 1 week. Tot en met vorige week ging het uitstekend. Hij sliep 's nachts goed (van half 11 's avonds tot 6 uur 'ochtends) en overdag ging hij 's middags ook altijd slapen vavn half 2 tot 4 en soms nog wel langer.
Sinds afgelopen zondag is het mis. 's Nachts is hij onrustig vanaf 2 uur, we kunnen er elk uur uit voor hem om speen te geven of te troostena ls hij er overstuur is. Ook overdag slaapt hij niet meer. Wel moe, huilen maar niet willen/kunnen slapen. Gister had hij overal last van leek het wel.
Nu zijn we ook begonnen met groente/fruithapje. Met de groente ging het goed vorige week, hij vond niet alles even lekker maar toch elke kee wel 4 a 5 hapjes binnen houden en doorslikken.   Zondag en maandag hadden we fruithapje (peer, banaan, druif). Dit vond het erg lekker, heel erg lekker. Zo lekker dat hij ruim een half potje leeg at. Sinds die tijd is hij erg huilerig, aanhankelijk en overal last van. Gisteravond had hij ook nog eens lichte verhoging (37,7). Met een zetpil naar bed gedaan maar weer een onrustige nacht. Nu hebben we gebelt met Icare en die wisten ons te vertellen dat het fruithapje wat we hebben gegeven nog niet kan bij 4 maanden. Vooral de druif schijnt te zuur te zijn. Tja, dat wisten we dus niet. MAar goed, we hadden dus gehoopt dat hij zich vandaag wat beter zou voelen maar dat is dus niet zo.

Zijn er mensen die dit allemaal bekend voor komt of hebben jullie nog tips mbt slapen, en groente/fuit hapje??

Oja, 's avonds krijgt hij 3 eetlepels rijstebloem door de fles van 22.00 uur, dat ging vorige week uitstekend, nu dus niet meer.

Mijn jongste is inmiddels al weer 9 maanden, maar ik kan me herinneren dat zij met 4 mnd ook zo'n dipje had.
Volgens het boek 'Oei, ik groei' is het zo'n sprongetje.
Nou ben ik niet zo van de boeken, om alles maar te geloven wat daar in staat.
Maar ik heb wel gemerkt dat al haar dipjes overeen kwamen met de sprongetjes uit het boek, dus ...

Met fruithap moet je idd even goed uitkijken wat je geeft, omdat de darmpjes nog niet alles kunnen verdragen. Ik heb altijd geleerd om te beginnen met peer, omdat dit het beste wordt verdragen.
Velen zullen zeggen dat je pas met 6 mnd mag gaan bijvoeden. Maar ik ben ook met 4 mnd begonnen, puur om er aan te wennen. Eer ze 6 mnd was, kon ik het geven als vervanging van een voeding.
Succes.
Sil

Mijn zoon is op een paar dagen na 7 maanden en heeft rond de 4 maanden ook last gehad van het sprongetje.
Overdag veel minder slapen, 's nachts ging het hier gelukkig wel goed.
Je kunt natuurlijk niet alles zomaar op het sprongetje gooien, hou je kindje wel goed in de gaten maar het zou dus heel goed het sprongetje kunnen zijn.
Dat zijn moeilijkere periodes waar je door heen moet.

Succes !

Bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag naar CB buro geweest (hadden we een afspraak).We mogen in ieder geval van 5 naar 4 voedingen, want hij zit (waarschijnlijk) gewoon overvol en geeft daarom de hele dag door voeding terug. Kan wel kloppen want de fles van 5 uur 's middags ging al niet meer echt van harte en die van 6 uur 's morgens.... ach, die kon ook wel later evt. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Verder werd ons aangeraden een slaapzakje te kopen zodat hij 's nachts niet meer over dwars in bed komt te liggen. Maar ja, volgende probleem. Volgens CB hoeft hij alleen maar in slaapzakje met romper aan. MAar dat lijkt me toch aardig koud momenteel.

hoi,

mijn zoon slaapt ook al maanden in een romper met slaapzak. Soms met lange mouwen in een koude nacht en met korte mouwen. Gaat prima. Z'n voetjes zijn altijd best warm 's ochtends.

Succes!

Bedankt voor jullie reacties. Afgelopen nacht was weer een drama, heel veel wakker. geslapen van 4 uur tot half 7. Gister heeft hij wel vaccinaties gehad en daar misschien ook wat last van gehad. En hij is behoorlijk verkouden. Ik heb het inmiddels zelf ook aardig te pakken, heb er zelfs een zere keel bij. Misschien heeft dit bij hem ook wel mee gespeeld in zijn onrustige nachten.

Maar ga ik hem nu weer aansteken of valt dat wel mee?

Terug
Bovenaan