slapen

hoi allemaal
Mijn zoontje van 2 maanden slaapt bijna niet overdag. Als hij in slaap valt op mijn schoot en ik leg hem neer word hij direct weer wakker en begint te huilen. Hij slaapt alleen wat langer als ik hem vast houd. 's avonds leggen we hem rond 8 uur in bed en dan slaapt hij zonder problemen 5-6 uur achter elkaar. Daarna komt hij om de 2 uur voor voedingen.
Best vermoeiend soms en er komt overdag ook niet veel uit mijn handen op deze manier. Ik vraag me af of dit normaal is.Wie weet raad??
Groetjes Patries
 
hoi patries, mijn dochter sliep met deze leeftijd ook nooit in bedje( maar wel op schoot, kinderwagen). ik heb hier daarom haar gwoon in de kinderwagen laten slapen( was ze zo 3 uur vertrokken)beter dan ik de hele dag met haar op schoot zat( nog een dochter van 4 jaar).sins kort ze is nu 9 maanden slaap ze wel in bed, ik denk dat ze gewoon dicht bij je willen zijn ofzo.
 
Mijn dochter had dit ook. Nu is ze 5 mnd en slaap overdag dus nog steeds niet veel. Ik probeer haar nu 4x een half uur te laten slapen en dat gaat meestal goed. Meer slaap heeft ze denk ik niet nodig, want het heeft geen zin om haar langer in haar bedje te houden. De eerste tijd heeft ze ook niet overdag in haar bedje geslapen, want dat wilde ze niet. Inderdaad in de kinderwagen wilde ze wel slapen (alleen met het wandelen). Ik heb op het laatst toch geprobeerd om haar in haar bedje te laten slapen. Probeer eerst 1x per dag te doen en als je denkt dat hij moe is dan meteen in zijn bedje. Na een paar dagen gaat het beter (althans bij mij). Een stukje regelmaat erin brengen is wel goed, merk ik nu ook bij mijn dochter. Ik laat haar nu ook meestal op dezelfde tijden slapen (hangt er wel vanaf hoe laat ze de eerste fles krijgt). Heb bij mezelf wel gemerkt dat je geduld moet hebben en dat is soms best moeilijk hoor! Maar nu is het toch een stuk beter dan eerst. Succes ermee
 
Probeer zoveel mogelijk een vast ritme te vinden voor je kind.
Mijn kind wordt rond 6.00/6.30 wakker en krijgt dan een borstvoeding. Daarna gaat ze terug naar bed. Dan om ca. 9.00 wordt ze wakker. Dan ga ik haar in bad doen (vindt ze lekker en wordt ze ook weer rozig van), daarna weer een borstvoeding, even in de box spelen en als ze gaat jammeren weer slapen.
Ik leg haar juist nooit in de kinderwagen of de box te slapen, want dan slaapt ze juist niet. Gewoon boven in haar bed en desnoods de gordijnen dicht trekken en de deur achter je dicht. Vaak huilt ze nog een kwartiertje en valt dan in slaap.
Succes ermee.
 
ik ben het helemaal met bovenstaande eens. Mijn dochter slaapt nu gelukkig veel meer dan in het begin. Toen was ik ook flink met haar in de weer, in de wagen, in mijn armen maar het hielp allemaal niets. Bovendien kreeg ze daar veel te veel prikkels, waar ze juist wakker van bleef (en ik maar zachtjes doen!!) Nu heb ik een vast dagritme te pakken en leg haar 2 x per dag in haar bedje om te slapen, dat doet ze in elk geval dan zeker een uur, maar soms ook wel anderhalf tot 3 uur!!! dan heb je zelf ook je handen vrij. In het begin moet je er beiden even aan wennen, maar het helpt echt hoor. Ze vallen uiteindelijk vanzelf in slaap in het bedje

succes ermee
 
Hoi Patricia,

Onze dochter sliep in het begin ook heel slecht. Ze viel in onze arm in slaap en dan legden we haar in bed en dan werd ze na 10 min. huilend wakker. Wij dachten toen dat ze niet zo veel slaap nodig had en haalde haar er weer uit. Ik wist ergens wel dat ze eigenlijk veel meer moest slapen maar ja, wat weet je er nou van als het je eerste kind is !! Ik ben toen het boekje ' regelmaat en inbakeren' gaan lezen van Ria Blom en toen ging er een wereld voor ons open. Wij zijn haar met twee maanden gaan inbakeren en dat was de eertse twee dagen echt doorzetten maar daarna sliep ze als een roosje. Ze bleek oververmoeid te zijn ( dat zei de dokter) en kon niet meer zelf in slaap komen omdat ze TE moe was. Baby ´s hebben zeker een eigen plekje nodig en ook regelmaat. Lees het boekje maar het zal je echt helpen.
Onze dochter Lara is nu 8 maanden en slaapt nog steeds ingebakerd. Ze heeft gewoon behoeft aan die geborgenheid.
Heel veel succes en laat even weten hoe het gaat.
Groetjes Fenna van der Velden.
 
Terug
Bovenaan