Slapen

Ik heb een zoontje van bijna zes weken en hij slaapt overdag bijna niet.'S nachts slaapt hij bijna altijd door tot een uur of half zeven. Hij is overdag erg onrustig (zijn armen en benen liggen geen minuut stil) waardoor hij weing slaapt terwijl hij wel moe is. Ik leg hem regelmatig op bed en hij speelt dan een poosje, maar daarna begint hij te huilen. Langer dan een kwartier laat ik hem niet huilen, want dat vind ik niet nodig. Op schoot wil hij soms wel slapen, maar dan alleen met mijn pink of zijn speen om op te sabbbelen, maar zodra je je pink eruit haalt of zijn speen valt eruit dan is hij weer wakker. Zijn er moeders of vaders die dit herkennen of die tips hebben, ik hoor het graag!
Groetjes Corine
 
Als ze nog zo klein zijn heeft laten huilen vaak ook nog geen zin.
Heb je weleens gedacht aan inbakeren? Ik denk dat jouw zoontje daar wel baat bij heeft. Vraag anders om info op het cb, die mag je altijd tussendoor opbellen en hoef je niet te wachten totdat je weer een afspraak hebt.
 
ja hoor ik herken het volledig. Ik dacht altijd dat baby's overdag ook sliepen na de fles. Niets was minder waar, onze dochter was en is overdag een erg wakker kindje. Op een gegeven moment ben ik gestopt met de hele dag door proberen om haar in slaap te krijgen maar ben ik wel regelmaat aan gaan brengen. 's ochtends zo'n beetje 2 uur op en dan weer naar bed, en 's middags hetzelde ritueel. Al was het alleen maar om zelf je handen vrij te hebben want ik werd er soms helemaal tureluurs van, ik had het gevoel dat ik echt alleen maar met haar bezig was.
Nu gaat het wel beter maar echt veel slaapt ze overdag niet en ik denk ook niet dat dat komt.
Ik weet niet of jouw kindje erg veel last heeft van zijn onrustige armpjes en beentjes dan zou je eventueel kunnen denken aan inbakeren ofzo, daar kun je ook advies over inwinnen bij je cb.
Ga er niet vanuit dat je kindje verandert, ik heb me er op een gegeven moment bij neergelegd dat kim overdag gewoon niet veel slaapt, en dat helpt wel, daar word je zelf ook rustiger van, slaapt ze wel is het meegenomen. Wel moet je natuurlijk uitkijken dat je hem/haar soms is even zijn gang laat gaan ik de box want je kindje moet ook leren dat je niet elke minuut van de dag paraat staat. En laten huilen heb ik nooit in geloofd, ik heb kim nooit lang laten huilen en ze is nu een hele lieve tevreden baby.

groetjes en sterkte en laat nog eens horen hoe het gaat

sandra moeder van Kim 4.5 mnd
 
Hoi,
Ik herken het ook volledig. Mijn zoontje is nu 9 maanden en de 1e 8 weken heb ik constant met een wakker kind rondgelopen. Overdag had ik hem vaak in de draagdoek en sliep hij ook af en toe en had ik mijn handen even vrij. Maar de nachten waren drama. We hebben letterlijk 8 weken lang elke nacht met een pink in zijn mond gelegen. Dat was voor hem de enige manier om stil te worden en in slaap te vallen. Na de 8 weken sliep hij overdag opeens wat beter en had hij een soort van ritme. Als hij wakker was kon hij 2 uur wakker zijn en dan legde ik hem weer in bed en sliep hij een uur. Als hij wakker was kon hij weer 2 uur wakker zijn en daarna legde ik hem weer in bed (en ging er altijd naast liggen met mijm pink in zijn mond zodat hij in slaap kon vallen!). De speen weigerde hij. En elke dag ben ik minder mijn pink gaan geven en ook steeds korter. Rond de 4 maanden wilde hij de pink opeens niet meer en nu slaapt hij gewoon goed (zowel overdag als 's nachts). Ik heb hem nooit langer laten huilen dan 10 minuten omdat hij zich alleen maar van streek huilde. En dat werkte niet goed voor mijn zoontje en voor mij.
Ik geloof dat ik niet zoveel tips heb gegeven maar heel veel sterkte. Het is heel zwaar maar geloof me...het gaat een keer voorbij met de pink!! En mijn zoontje is nog steeds vreselijk actief maar ook heel tevreden.

groetjes
Esther
 
Hoi,

Ook mijn zoontje was en is ook zo. Hij is nu negen maanden.
Wij hebben hem ingebakerd vanaf dat hij 6 weken was. En we kregen er een heel ander kind door. Nog wel druk, maar hij slaapt tenminste en huilt veeeeel minder. Het is wel een gedoe elke keer, maar je went eraan, net als dat je kind eraan moet wennen.
Ik raad je aan eens op www.debakermat.nl te kijken. Geweldige site.
Groetjes, Marijke
Je mag me ook altijd mailen hoor.
 
Hoi,

Ook ik herken dit probleem. We hebben alles geprobeerd om ons zoontje te laten slapen, maar niet hielp. Ook inbakeren niet. Wat echter wel hielp is een strak schema en veel naar buiten. Ons kind bleek een echt buitenmens te zijn. Hij wilde alleen maar naar buiten. Kun je nagaan. Hoe klein ze ook zijn, ze weten precies wat ze willen. Als hij huilt hoeven we alleen de buitendeur maar open te doen en hij is spontaan stil. Hoe hard hij ook huilt. Als het nu erg mooi weer slaapt hij overdag dus gewoon buiten in de kinderwagen. Naarmate je kind ouder wordt kom je er vanzelf achter welke manier hij prettig vindt om te slapen. Maar probeer wel in de gaten te houden dat hij niet je hele bestaan regeert. Jij hebt ook nog een leven.
 
Terug
Bovenaan