Slapen

Hoi

Ons zoontje Kris, Wil overdag maar heel erg weinig slapen. HIj krijgt rond 7 uur de eerste fles en dan leg ik hem terug naar bed tot ongeveer half 10 10 uur. Daarna heb ik het ritme dat hij om 11 uur weer de fles krijgt en van te voren even doe spelen met hem. na de fles leg ik hem dan even in zijn wipstoeltje of in de box en hij is dan druk in de weer met bewegen en brabbelen en lachen ook dan speel ik met hem. Merk dan dat hij moe wordt en leg hem dan altijd rond 13.00 uur naar bed. soms gaat het goed en slaapt ie zo tot 15.00 uur half 4 door. tot de hij weer de fles mag. Maar meestal is het dan huilen en hard en hellemaal overstuur worden. merk ook vaak dat hij over vermoeid is en daar door niet in slaap kan komen. niks helpt dan wandelen niet op de arm nemen niet in zijn wipstoeltje niet en in bed al hellemaal niet.
Meestal in de auto wordt hij stil en valt dan uiteindelijk wel in slaap. Tussen door is hij vrolijk en brabbelt lekker als je met hem bezig bent en is een heel druk actief baasje en heeft nu al een eigen willetje, met bijna 13 weken (3 maanden).
Merk daardoor ook dat hij erg snel weer erge honger heeft. En dan is ie ook niet te genieten.
Ik ben soms radeloos. en weet niet wat ik hier kan tegen den.

Groetjes Jenny
 
Hoi Jenny,
Ons zoontje Jurre is ook 3 maanden (12,5 weken) maar krijgt (borst)voeding op verzoek. Meestal heeft hij om de drie uur honger. 's Morgens wordt hij rond een uurtje of 6 wakker, dan voed ik hem en slaapt hij door tot 9 uur/ 9.30 uur. Als hij honger heeft voed ik hem nogmaals of leg hem eerst in de box met zijn speeltjes tot hij honger krijgt. Na het voeden doe ik hem in bad en daarna slaapt hij ongeveer een uurtje. Rond 12 uur krijgt hij weer trek en na het voeden speel ik met hem en als hij moe wordt leg ik hem in bedje. Meestal wacht ik op drie keer gapen. Dit heb ik gelezen in 'de babyfluisteraar', een boek die ik van mijn schoonzus heb geleend. Hij is dan nog wel wakker maar wel moe genoeg om te slapen en hiermee voorkom ik dat hij oververmoeid raakt.
Op deze manier ga ik door totdat Jurre 's avonds moe is (rond 20.00 uur) en pas ook weer de 'drie gapen regel'toe. Ik leg hem in bed met zijn knuffeltje, speentje in, aai hem over zijn bolletje en verlaat zijn kamertje. Hij jammert alleen als hij zijn speentje kwijt is.
Dit werkt bij ons perfect!Toen ik dit nog niet deed was het naar bedje gaan een enorme strijd.

Wat betreft het voeden, tja, dat ligt misschien aan je principes. Als jij alleen maar exact om de vier uur mag (dat is anders bij flesvoeding, dan heb je met een max te maken, toch?) voeden zou ik het cb bellen wat je mag doen.

Heel veel succes in ieder geval.
 
Hoi Jenny!

je vertelt niet wat het eetschema van Kris precies is en hoeveel hij drinkt? Misschien kan ik je helpen als je het schema even laat weten.

Groetjes Patricia
mv Justin, 4 maanden
 
hoi Jenny,

Wat vaak ook wel wil helpen is om het een beetje anders te doen dan nu. Dus na de voeding naar bed met een volle maag slapen we allemaal beter. Als ik zie dat Mara onrustig is laat ik haar drinken en leg haar dan in bed ze slaapt dan altijd.

Ook als ze s nachts komt laat ik haar drinken en slaapt dan weer verder.

groetjes
 
Hier is het ook zo dat na de voeding hij meteen even naar bed gaat en als hij dan later weer wakker wordt, haal ik hem wel weer. Doe ik dat niet raakt hij oververmoeid en is er geen land meer mee te bezeilen!
 
Hoi Jenny,

(ik hoop dat je dit niet als een beledeging opvat, maar als een tip. Het is immers lief bedoeld)

Een vriendin van mij heeft een zoontje dat ongeveer hetzelde schema heeft als jouw zoontje.
Zij is met dit probleem naar de dokter gegaan en hij heeft haar aangeraden om voeding voor hongerige baby ´s te proberen. Deze voeding is speciaal voor baby ´s die snel honger hebben.
Zij gebruikte het merk: Friso.
Sinds dat ze het gebruikt gaat het veel beter en rust haar zoontje beter uit. (zij trouwens ook)

Misschien helpt dit jouw kindje ook. Maar overleg het eerst maar even met de dokter of het consultatiebureau.

Veel succes.



 
Hoi

Ik mag niet zomaar op andere voding wij zitten op de nutramigen dat is voeding voor allergie.
En ik weet dat dit sneller verteert.

Ons schema is.

7.00 uur flesje 180 cc
11.00 uur flesje 180 cc
dan is hij zo wakker en leg hem naar bed als ie moe is en wat gespeeld heeft.
15.00 uur flesje 180cc
19.00 uur flesje 180 cc
23.00 uur flesje 180a 190 cc

Er zijn dagen dat hij het goed doet maar is zo super actief over dag als ik hem dan op bed leg bruult hij de hele boel bij elkaar en als ik zie dat hij moe is leg ik hem echt naar bed. nu heb ik een metoden zinds twee dagen in gebruik leg hem volgens het zelfde ritueel elke keer naar bed doe muziekje van mobiel aan, en suus hem in zijn eigen bedje liggend tot hij lekker soeserig is en masseer over zijn buikje of leg het stil dat het lekekr warm wordt.

Maar meer voding mag hij niet hij krijgt al zijn max. enover op voeding voor hongerige baby,s kan dan ook niet. omdat we op de Nutramogen zitten.
Groetjes Jenny

 
Terug
Bovenaan