slapen

hallo allemaal,

Zo onderhand begin ik toch echt radeloos te worden. Mijn zoontje van bijna 5 maanden kan alleen maar in slaap vallen met mijn pink in zijn mond of als ik hem in slaap wieg op mijn armen. Hij is ook heel snel wakker en dan begint het feest weer van voren af aan met de befaamde pink.....Een speen spuugt hij meteen weer uit. overdag duimt hij wel, maar als hij gaat slapen niet.Als ik wegga krijst hij het uit. verder is het een echte lieverd, maar slapen begint echt problematisch te worden.
Wie kan me helpen want ik begin echt de moed te verliezen...
 
Hoi Nikki,

Onze zoon hebben we praktisch de speen een beetje opgedrongen. En ik denk dat je toch een keertje sterk moet zijn en hem op bed leggen en hem dan maar even te laten huilen. Ik liet onze zoon altijd een minuut of tien / vijftien huilen en dan ging ik weer even naar hem toe zette zijn muziekje weer aan en gaf hem zijn speen en knuffel en gewoon in zijn bed laten liggen. Hoe hard het ook is je merkt vanzelf dat het overgaat. Maar je moet even doorzetten ik vond het in het begin ook erg moeilijk maar ik bedacht me dat ik gewoon duidelijk moest zijn naar bed is naar bed en niet op de arm en dergerlijke. Nou ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes
 

Hoi Nikki,

Ik ben het helemaal eens met wat Rianne hierboven zegt.
Ook mijn dochtertje (nu 7 maanden) wilde in het begin niet slapen.
Je moet vooral zorgen dat je een vast 'bedritueel' hebt. Het beste werkt inderdaad gewoon even laten huilen, hoe lang bepaal je zelf, en dan evt. na een tijdje nog eens gaan kijken. Even knuffelen en zeggen dat ie nu echt moet gaan slapen. Je zal zien dat het iedere dag beter gaat en hij steeds minder lang huilt.
Ik heb nu helemaal geen problemen meer met mijn dochtertje. Ze gaat niet altijd meteen slapen, maar huilen doet ze niet meer. Ze weet dat als ze in bed ligt, ze er niet meer uit mag!

Succes en ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.

Groetjes Manon
 
Terug
Bovenaan