Slapen


Even een vraagje. Ik heb een dochter van 10 mnd, ze is altijd (en eigelijk nog) een goede slaper geweest. (s'avonds tussen 19.00 - 20.00 slapen en s'morgens wakker maken rond 09.00 uur)Maar sinds kort draait ze zich continue met het gevolg dat mevrouw tegen de spijlen van het bed aan ligt en begint te huilen, dit kan zijn s'nachts of s'morgens vroeg. Dit zijn wij natuuurlijk niet gewend na een vast ritme vanaf ongeveer 3 mnd. Moet haar dan steviger indekken of hoort dit gewoon bij haar leeftijd.
 
Volgens mij verschillen hier de meningen over. Mijn zoontje van 8 maanden reist momenteel ook door zijn hele bed heen en dan komt hij ook weleens ongelukkig uit. Als hij dan huilt gaat een van ons eruit om hem weer goed te leggen en daarna slaapt hij en slapen wij weer verder. Ik doe dus verder geen moeite om dat reizen te voorkomen. Maar ik moet erbij zeggen dat mijn zoontje ook altijd weer meteen verder slaapt dus misschien heb ik wel makkelijk praten.
 
Hoi Marjolein,

Ik weet niet misschien helpt het als je een slaapzak aan doet?
Dan zijn ze wat minder bewegelijk.
En anders met een dun lakentje wat steviger in stoppen.

Maar afgeraden word om een kind vast te leggen.

Slaapt ze net als anoniem zegt meteen weer verder zou ik me er niet te veel druk om maken.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Marjolein,

Mijn zoontje is negen maanden en die ligt in een slaapzak en die slaapzak stoppen we onderaan in zijn bedje in zodat hij niet te veel kan rollen en naar boven kan.

Misschien is het iets en als hij wakker wordt leggen we hem weer terug en slaapt hij lekker door.
 
ik vindt je verhaal grappig,mijn dochtertje ook van 10maanden,doet precies hetzelfde,sinds een week of twee,ligt ze ook helemaal in de spijlen,soms zit haar handje klem,heel zielig,maar zodra ik haar weer goed leg,slaapt te gewoon weer verder.
ik heb het vermoeden dat ze zich aan de spijlen hechten als een soort geborgenheid of iets dergelijks,weet het ook niet precies hoor,ze heeft het hiervoor nooit gedaan,maar ik vindt het wel grappig dat ze even oud zijn en precies hetzelfde doen.
succes verder met de kleine
 
Terug
Bovenaan