Slapen

Hoi, hoeveel uren per dag moet een kindje van 4 weken ongeveer slapen en/of rusten. Gisteren is ze bijvoorbeeld van 12 uur 's middags tot een uur of 7 's avonds wakker geweest. Is dat normaal. Ze heeft wel een hele tijd lekker in haar bedje gelegen, maar had het veel te druk met rondkijken. Zijn hier richtlijnen voor?
Groetjes
Audrey
 
Hoi Audrey,
Meestal slapen zulke jonkies nog wel een hoop hoor. Valt ze ook niet in slaap als je gaat wandelen? Of na de voeding?
Volgens mij slapen ze nog echt wel drie of vier slaapjes overdag. Mijn dochter is nu 9 mnd en slaapt overdag nog twee keer. Gelijk na het eten even in dr bedje leggen, liedje zingen en prikkels uit dr bedje halen (knuffels, speeltjes).
Succes!
Groetjes,
Carola
 
Audrey,
Zoals je kunt zien aan mijn stukje, heb ik precies hetzelfde ´probleem ´. Ik heb ook geen idee wat normaal is misschien heb je ook hele wakkere en alerte babies net als volwassenen die minder slaap nodig hebben. Ik heb het een paar dagen opgeschreven wanneer hij slaapt en op zich komt hij meestal wel aan voldoende uren voor hem dus dat is een zorg minder maar soms slaapt hij de hele dag niet. En dat is af en toe rondkijken maar ook veel mopperen en huilerig tot hij bij mij ligt. En dan kan je dus niks dus dat is niet goed voor mama... Ik weet dat het per baby kan wisselen tussen de 16 uur en de 22 uur, dat scheelt nogal wat. Zolang ze tevreden lijkt zal ze het misschie oke vinden zo. Maar aan Tim kan ik merken dat hij wel graag wil slapen maar in zijn eentje lukt het gewoon niet goed overdag. Succes, ik weet wat je meemaakt! gr. Donna
 
hallo audrey,
ook mijn dochter van 8 weken slaapt overdag erg weinig. ze huilt veel en is klaar wakker. dit is al vanaf 3-4 weken.ze is een druk en onrustig meisje.
sinds vorige week bakeren wij ze in, dit helpt echt!geweldig!binnen 5 minuten slaapt ze. ik baker niet constant in, zo af en toe al ze onrustig is. misschien dat dit ook voor amy helpt. ik zou wel ff informeren bij je cb als je er aan begint. hier heb je een site mocht je eventueel interresse hebben.http://www.pacco.nl/
 
Hoi Audrey,

In een boekje las ik laatst dat een gemiddelde jonge baby 18 uur zou slapen. Nou die van ons redt dat echt niet hoor. Die is zo'n 11-12 uur wakker op een dag, dus hij slaapt 12-13 uur per dag. Gelukkig maar dat hij de meeste tijd wel rustig wakker is. Alleen lastig dat hij sinds ruim een week wel continu vastgehouden wil worden als hij wakker is. Nou ja, zal wel weer overgaan, hoop ik dan maar. Want ik heb het zo langzamerhand wel gehad met dat zitten op de bank.... (rondlopen de hele tijd is al helemaal niet vol te houden).

Groetjes,
Marjo.
 
Terug
Bovenaan