slapen

Hallo allemaal

Ik heb een baby van 6 weken. Hij wil eigenlijk alleen bij iemand in zijn armen slapen en s'nachts bij ons in bed. Als je hem slapend in zijn bed legt wordt hij binnen 5 minuten wakker. Als je hem wakker in zijn bed legt gaat hij helemaal over zijn toeren en houdt niet op met huilen. Overdag blijf ik het proberen om hem in zijn eigen bed te leggen maar het komt er eigenlijk op neer dat ik 24 uur per dag met hem rondloop. S'nachts heb ik maar een doel en dat is iedereen (ik heb ook nog een dochter van 3 jaar) slapend te krijgen. Heeft er iemand tips om hem een beter ritme aan te leren? Alvast bedankt!
 
Hoi,

Dit komt mij echt heel bekend voor, wij hadden precies hetzelfde. Ik ben nu sinds 2 weken begonnen met inbakeren en ik moet zeggen dat het echt werkt. Ze slaapt weer en als ze wakker is dan is ze ook uitgerust en dus vrolijk. Ik had via het consultatiebureau het boekje "Inbakeren brengt rust" van Ria Blom gelezen en hier heb ik echt heel veel aan gehad. Misschien ook iets voor jullie. Je moet proberen om zoveel mogelijk regelmaat aan je kleintje te geven. Dus slapen, wakker worden, uitbakeren en dan gelijk voeden. Daarna nog even spelen (op de arm of in de box) en bij de eerste tekenen van moeheid, inbakeren en in bed leggen. In het boekje staat dat je ze dan wakker in bed moet leggen en laten huilen tot ze slapen, maar vaak blijf ik er nog wel even bijzitten tot ze rustig is, maar ik merk echt dat ze steeds sneller in slaap valt en ik kom eindelijk weer aan dingen toe. Hopelijk heb je er wat aan. Succes.
groetjes
 
Hallo,

Ik heb het ook gehad bij mijn dochtertje ( nu 10weken ) Ik heb erg veel aan het boek "regelmaat en inbakeren " gehad van Ria Blom. Er wordt daar vooral beschreven hoe belangrijk regelmaat is ( met of zonder inbakeren) met hele goede adviezen en tips en schema's. Het is even volhouden, maar het werkt en mijn dochtertje slaapt nu zonder problemen. Het enige verschil is dat zij al vanaf dag 1 in haar eigen bedje heeft gelegen dus daar al aan gewend was.
Succes!
groetjes Mikki ( mama van Isa)
 
Je baby zoekt geborgenheid, is daar iets mis mee om hem dat te geven?
Ik herken het van mijn kleine en heb geprobeerd die alleen te laten slapen op haar kamertje (omdat ik dacbt dat dat zo hoorde). Ik kreeg hier uiteindelijk zo'n vervelend gevoel bij (ze sliep onrustig en kort), dat ik ze gewoon weer in de wieg bij ons op de kamer gelegd heb. En nu slapen we gewoon weer lekker!
 
komt mij ook bekend voor, ik dacht nee he, hoort dit zo, maar goed, troost maar lekker en als dat de enige manier is van in slaap vallen gewoon doen. het gaat vanzelf over of als ze wat ouder worden, vanaf 3 maanden, heb ik hem ook in zijn eigen bed laten inslapen en dan maar eventjes huilen. Maar goed als ze zo jong zijn kan je ze niet verwennen.
 
Hallo,

Wij hadden dat ook in het begin met mijn zoontje thomas, maar op een gegeven moment heb ik hem in een trappelzak gelegd en hem gewoon effe laten huilen, is misschien zielig maar het heeft wel geholpen. Ze wennen er heel gauw aan hoor, dadelijk is hij ouder en wil hij helemaal niet meer in zijn eigen bedje slapen, inbakeren werkt ook prima!
 
Terug
Bovenaan