slapen

Mijn dochter van 3,5 mnd slaapt overdag bijnan niet meer. Ze krijgt 4 voedingen en komt om 8.00 's ochtends. Dan gaat ze om 10.30 weer naar bed maar sinds een paar dagen is ze na 45 minuten al weer wakker. Dan krijgt ze om 12 uur een fles en is dan lekker wakker tot een uur of drie. Dan gaat ze naar bed en moeten we haar wakker maken voor de voeding van 5 uur en vervolgens slaapt ze helemaal niet meer tot de laatste voeding van +/- 20.30 Uiteraard is ze doodop na de laatste fles, maar ik vond dat ze zo weing slaapt. Het is geen moeilijke slaper want als ze moe is slaapt ze binnen 5 minuten zonder gemopper. Maar aan het einde van de dag krijgen we haar met geen mogelijkheid in slaap. Is dit normaal?

Graag ervaringen van andere moeders.

Alvast bedankt!!
 
Heb ik ook gehad met mijn dochter en zoon, alleen sliepen die echt heel weinig! Dat duurde zo'n week of 3 en daarna sliepen ze weer als vanouds. Ik weet dus geen tip of wat dan ook. Alleen dat het meestal weer vanzelf beter wordt!
 
Hoi,

Toon (bijna 8 maanden) slaapt ook 's avonds moeilijker in. Komt omdat ik en mijn vriend dan thuiskomen van het werk en dan is het allemaal wat onrustiger voor hem. We houden daar nu meer rekening mee en het gaat nu al een stuk beter.

Succes,
Masja
 
Mijn dochtertje heeft overdag nooit veel geslapen, alleen kleine hazeslaapjes van kwartiertje, half uur. Ze sliep wel de hele nacht door. Nu is ze een half jaar en sinds een paar weken slaapt ze opeens overdag twee of drie keer heel lang (anderhalf, twee uur). Misschien komt dat omdat ze nu erg bezig is met rollen, babbelen en proberen te kruipen ed. En 's avonds is ze ook onrustiger, zeker zo rond etenstijd (we eten vrij laat), dan heeft ze echt zo'n piep- en jengeluurtje.
Het wordt vanzelf wel weer beter, dan krijg je er weer een beetje ritme in.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan