slapen

Hallo moeders,

Onze dochter van ruim 9 maanden is altijd een voorbeeldige slaper geweest in een paar dagen is dat even flink verandert en krijst ze iedereen wakker. Ze wordt in eerste instantie rond een uur of 22.00 wakker omdat er nog een boer in de weg zit. Daarna leggen we haar weer terug , wat dus nu niet meer lukt .Sinds een paar dagen krijst ze dan alles bij elkaar en gewoon laten huilen helpt ook niet. Ze heeft een speen nodig om in te slapen maar die wil ze dan al helemaal niet. Vannacht heb ik haar om 03.00 maar een fles melk gegeven , toen pas werd ze rustig en is ze uiteindelijk bij mij op schoot in slaap gevallen. Ik kon haar in de box leggen.Nu heb ik vandaag haar bedje anders neer gezet op haar kamertje. Eerst stond dat in het midden , nu meer langs de zijkant. Ik heb gehoord dat dat soms ook helpt. Dus we zijn benieuwd vannacht. Wie heeft er tips voor ons en hoe kan ik het beste de slaaptijden veranderen ?

Groetjes en thanks
 
Wij hebben hetzelfde gehad met ons zoontje toen hij 9 maanden was. Wij hadden zelf de indruk dat hij eng droomde, want als we bij hem gingen kijken was hij niet eens echt wakker. Bij ons hielp troosten/kalmeren, even iets drinken. En dan terug in bed, muziekdoosje aan (even meezingen) en weg! Gewoon laten huilen hebben wij nooit gedaan, het ging sneller om hem gewoon even te troosten, soms een paar keer per nacht. Uiteindelijk (met een paar weken) werd het minder en nu is het over (hij is nu 11 maanden) het regelde zichzelf dus! Maar het is best zwaar, heel veel succes en sterkte.

Marit
 
Hoi, ook wij hebben hetzelfde gehad met ons zoontje toen hij 9 mnd was. Het schijnt dat baby's dan inderdaad gaan dromen. Het ging na een paar weken over en nu (hij is 10 mnd nu) slaapt hij weer heerlijk door!!
Even volhouden dus...

Jacqueline
 
Terug
Bovenaan