slapen

mijn zoon is nu 9 maanden, kruipt volop en kan uit zichzelf gaan staan door zich aan iets op te trekken. Goed beweeglijk dus. Zo ook in zijn slaap. Bijna elke nacht vind ik hem bovenaan in zijn bed en dan ook nog half of helemaal op zijn buik gedraaid. Vind ik erg eng i.v.m wiegedood. Heeft iemand tips waardoor ik mijn zoon op zijn plaats in bed kan houden? Ik heb al zo'n knuffelslang over de breedte van het bed boven zijn hoofd neergelegd zodat hij een grens/bescherming voelt, maar dit helpt niet echt meer.
 
Gewoon een trappelzak gebruiken en verder niks doen in de trant van vastleggen, want als je nu eng wilt gaan doen moet je dat soort fratsen uithalen. Verder is je angst behoorlijk ongegrond, want een kind van 9 maanden is prima in staat zelf om te rollen, weg te draaien e.d. als hij niet meer lekker ligt. Dus stop met die overbezorgdheid, is nergens voor nodig.
 
mijn dochter van 7 maanden ligt al maanden in onmogelijk houdingen in bed .. liefst bovenaan en dan gedraaid.
ik doe er niets aan. vast leggen zou ik niet voor zijn. ze kunnen dan misschien ongelukkig draaien en vast komen te zitten??
ze vind het zelf heerlijk om lekker moeilijk te liggen en slaapt er goed op.
ben niet bang voor wiegedood... oud genoeg om zelf wakker te worden en te draaien.
 
Hallo Natascha,

Ik heb aan beide kanten van een slaapzak lintjes genaaid, zodat je die aan de onderkant van het matras kunt knopen. Zo blijft je zoontje op zijn plek liggen. Ik weet dat de meeste mensen dat niet meer doen, maar dit is op dit moment voor mij nog de enige manier op haar op haar plek te houden. En het geeft jou en hem de rust die jullie nodig hebben.

Groetjes Karin
 
Mijn zoontje draaide al met 3 maanden, en toen kon hij z'n hoofd nog niet goed omhoog houden, Toen hebben we een safe-t- sleep gekocht bij de prenatal. Is een soort laken wat je je klittenband vastmaakt om het rompje van je kind zodat het niet kan draaien. We gebruiken hem nu nog steeds en ons zoontje slaapt er heerlijk rustig in.
succes ermee
 
Als je kind zijn of haar hoofd goed zelf omhoog kan houden zou ik me niet teveel zorgen maken over op de buik liggen. Dat kan dan echt geen kwaad. En als hij al kan staan en kruipen is dat dus zeker het geval. Als je kind zo beweeglijk is als jij verteld kun je hem het beste met een slaapzak voor de warmte lekker door zijn bed laten reizen. NIET gaan vastleggen, dat is werkelijk vele male onveiliger dan een buikligging op deze leeftijd is. Mijn zoontje zwerft al vanaf 8 maanden zijn hele bed door en ik laat hem maar lekker gaan. Hij slaapt ook bij voorkeur op zijn buik, dat hou je toch niet tegen. Maar echt vastleggen is zo gevaarlijk. Afgelopen zomer is er een baby gestikt die was vastgemaakt aan het matrasje, niet doen hoor. En Karin die baby was dus op precies dezelfde manier vastgelegd als jij beschrijft. Waarom zou je je baby koste wat kost op zijn of haar plek willen houden? Dat is helemaal niet nodig.
 
Terug
Bovenaan