Slapen

Hallo,

Ik hoop dat ik hier goed zit en dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben 2 weken geleden via een keizersnee bevallen van onze dochter Mirte. Op zich gaat het heel goed met haar alleen heeft ze enigszins een omgekeert dag-nacht ritme. Overdag slaapt ze heel veel (ook als ze tussen de herrie beneden in de box ligt) en als wij s'avonds naar bed willen is zij klaarwakker. Als ze eindelijk slaapt komt ze dan ook om de 4 uur voor voeding en is dan erg wakker. Ze valt dan ook alleen bij mij en soms bij mijn man in slaap. Overdag maak ik er wel wakker voor voeding en s'nachts wacht ik tot ze zelf komt.
Hebben jullie een idee hoe we het ritme om kunnen draaien zodat ze overdag meer wakker is en s'nachts slaapt?
Alvast bedankt en groetjes Paulien
 
het kan helpen om er voor te zorgen dat ze overdag in een niet te donkere kamer te slapen evt.met muziek o.i.d., en 's nachts juist wel in een donkere kamer (zonder nachtlampje). Verder is regelmaat heel belangrijk.
's nachts voeden met een schemerlampje en verschonen zonder hele verhalen tegen haar te houden en dan zo snel mogelijk weer naar bed, helpt haar (na een poosje) het verschil tussen dag en nacht te ontdekken. Ps 's nachts voeden betekent niet per definitie dat ze dag en nacht omdraaid. veel pasgeboren baby's krijgen 's nachts nog een voeding,al hoor je natuurlijk de meeste verhalen over kleintjes die al heelbraaf de nacht doorslapen.

in ieder geval veel succes
groetjes marijke
 
hoi

ik heb dat ook met mijn dochter gehad. bij ons was het zelfs zo dat ze om de twee uur wakker was en heel moeilijk weer in sliep. (snachts) overdag sliep ze de hele dag en was niet wakker te krijgen ik was radeloos. Maar geef het de tijd de kleine moet nog zo wennen ze is pas 2 weken oud echt het komt goed dat heb ik zelf ervaren. mijn dochter is 8 weken en wordt nu nog maar 1 keer wakker snachts. het komt goed, maak je er niet te druk om.

liefs een trotse moeder
 
Het is inderdaad nog wel een heel erg kleintje en 1 of 2 nachtvoedingen klinkt vollegig normaal voor zo'n kleintje. Wat het beste helpt is je eraan overgeven en niets verwachten van je moppie, want dan valt het jezelf zo tegen. Als ze in de nacht een uur wakker is en moeilijk in slaap komt, dan zou ik proberen haar op de dag na de voeding even wakker te houden en in de nacht steeds weer terug in bedje leggen, als ze dan moet huilen of gaat mopperen, dan moet je daar even doorheen, kan een paar nachten duren. Maar ze moet daar even aan wennen. En precies wat hier boven staat, over een paar weken is alles weer anders... En een paar weken later ook weer... Geniet ervan!
 
Het is waarschijnlijk het ritme waar ze voor haar geboorte al aan gewend was. Op de dag was jij bezig en werd ze in slaap gewiegd, 's nachts was ze toen waarschijnlijk ook al wat drukker(?) Het kost haar een paar weken om aan haar 'nieuwe' leven te wennen. Twee nachtvoedingen lijkt mij ook niet overdreven. Het is gewoon even doorbijten, en haar wakkere momenten op de dag te stimuleren en zo mogelijk te rekken. Veel succes
 
Terug
Bovenaan