Slapen

Hoi allemaal,

Waarschijnlijk is het een voor de hand liggend antwoord. Maar wie weet komen jullie met hele goeie tips...

Tijn doet het supergoed. Met eten en slapen; helemaal perfect. We willen hem alleen 's avonds wat eerder in bed krijgen en ik weet niet zo heel goed hoe ik dat aan moet pakken.

Zijn schema is als volgt:
8.00 wakker beschuitje en opvolgmelk
10.00 uur fruit met flesje sap
10.30/11.00 uur weer slapen tot
12.30/13.00 uur
boterhammen en opvolgmelk
om 15.00 uur krijgt hij flesje thee/sap
15.30/16.00 weer slapen tot
17.30 uur dan warme hap en yoghurt
om 20.00 nog een beetje opvolgmelk en om 20.15 uur slapen.

Je ziet hij slaapt heel goed; gelukkig!
Ik zal wellicht over de hele dag wat moeten schuiven met slaapjes;
Hoe doen jullie dit??????
Bedankt.
 
Hallo Judith,

Ik kan me voorstellen dat je Tijn niet eerder naar bed krijgt. Hij is pas om 17.30 u wakker als ik het goed begrijp! Mijn zoontje (10 maanden) gaat 's avonds om 19.00 uur naar bed (tot de volgende ochtend 7 - 8 uur). Zijn ochtendslaap is van ong. 9.30 tot 11.00 u en z'n middagslaap is van ong. 13.30 u tot 15.30 u. Qua voeding krijgt mijn zoontje ongeveer hetzelfde, alleen op iets andere tijden. Misschien kun je inderdaad proberen hem zowel 's ochtends als 's middags geleidelijk eerder op bed te leggen, zodat zijn ritme wat veranderd/vervroegd. Maar of het lukt? Het is het proberen waard. Succes!
 
ik zou proberen om hem 's morgens wakker te houden door lekker te gaan wandelen etc. dan om 12.00 uur een broodje en naar bed. waarschijnlijk slaapt hij dan langer en hoeft aan het eind van de middag ook niet meer naar bed. rond 19.00 uur zal hij toch wel instorten? bij mijn dochter werkt het goed, wij vinden het ook prettig want zo heb je nog wat aan je avond en aan elkaar hi hi ook niet onbelangrijk...
het heeft wel even tijd nodig om hem aan de nieuwe tijden te laten wennen natuurlijk.

hoop dat je er iets aan hebt...

groetjes
 
Terug
Bovenaan