slapen

Ik heb een zoontje van 9 weken weken. Ik vroeg me af hoe veel hij moet slapen op een dag. en moet overdag ook echt de gordijnen dicht?
De nacht slaapt hij door van 22.30 tot 5.30. Hij slaapt s'ochtends 2 keer en s'middags 1 keer. s'avonds slaapt hij sinds kort pas.
 
Hi Jasmijn, onze zoon sliep veel, gemiddeld was hij max 1.5 uur wakker overdag en sliep dan weer tot de volgende fles. Nu met 5 maanden slaapt hij nog steeds 3 keer per dag, de slaapjes zijn nu alleen 1 soms 1.5 uur en in het begin was het soms wel 3 uur. Dus lijkt me prima wat jou zoon doet. Slaap is goed voor ze , daar groeien ze van.
 
Hoi Jasmijn,

Onze zoon is ook 9 weken oud en slaapt 's nachts ook door van 22.30 uur tot een uurtje of 6. Daarna na de voeding tot ongeveer half 11 - 11 uur. Daarna is hij wakker en valt af en toe een half uurtje tot een uurtje in slaap (hij ligt dan beneden in de box vanaf 11 uur totdat hij weer naar z'n bedje gaat om 23.00 uur).
Ik heb de box in een hoek staan waar de gordijnen hangen maar ik maak het niet speciaal donker. Uiteraard wel in z'n kamertje.

Maar elk kind is weer anders en elke ouder heeft weer een andere mening dus je moet gewoon doen hoe het jou het beste lijkt.

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi,
Toen mijn zoontje negen weken was sliep hij ook veel alleen deed ik nooit overdag de gordijnen dicht want dan verstoor je het dag en nacht ritme en heb je kans dat je kindje 's nachts niet meer wil slapen. Het is belangrijk dat baby's veel rust krijgen om alle prikkels die ze de hele dag te verwerken krijgen, ook kunnen verwerken.
Anders raken ze over prikkeld!
Groetjes mieke
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu 5 maanden oud en is overdag 1,5-2 uren wakker en slaapt dan precies 45 minuten. Daarna krijgt hij de fles. Dit schema heeft hij nu ongeveer 3 weken. Daarvoor was hij 1,5 uur wakker en sliep hij ook precies 45 minuten. Hij slaapt pas sinds deze week door. Wanneer hij zijn dutje doet leg ik hem in zijn eigen kamer en doe de gordijnen dicht, zodat hij eerder in slaap valt.
Maar elk kind is anders. Wat ik de afgelopen 5 maanden heb geleerd is dat je naar je eigen gevoel moet luisteren. Dit is het beste voor jouw en je baby.
Veel succes toegewenst.
Tjitske
 
Hoi,
Mijn dochtertje is ook 9 weken en slaapt overdag in haar kamertje en sinds vorige week met de gordijnen dicht (zag dat ze dit op het kinderdagverblijf ook deden). Ik had eerst ook allerlei verhalen gehoord dat dit het dag- en nachtritme zou verstoren, maar daar heeft zij tot nu toe geen last van, ze slaapt overdag nu alleen ook veel beter 's Avonds slaapt zij vanaf een uurtje of 8 tot 23.00uur, krijgt dan haar laatste fles die ze half slapend opdrinkt en slaapt dan weer verder tot 7.00uur.
Succes!
 
Terug
Bovenaan