Slapen

Hoi allemaal,

Onze meid is nu 6 weken oud. Ze heeft vanaf het begin eigenlijk de nachten goed doorgeslapen, minimaal 5 en max. 8 uur. Sinds een dag of 3 meld ze zich de hele dag door om de 4 uur, 's nachts soms om de 3-3,5 uur. Natuurlijk krijgt ze dan haar voeding, als ze honger heeft heeft ze honger, maar ik vind het zo raar!.
Gisteren hebben we haar om 0.30 uur nog in badje gedaan om te kijken of dat hielp, maar nee hoor.
Heeft iemand van jullie hier een verklaring voor. Ze is 9 dagen te laat geboren dus dat sprongetje dat ze maken met 6 weken zou ze toch al gehad moeten hebben. Ik hoop op wat reacties.

Groetjes Vera
 
Hoi Vera,

Ik heb er geen verklaring voor, behalve dat mijn zoontje ook de eerste paar nachten goed sliep en toen vervolgens iedere nacht om 4 uur een voeding kreeg. Hij kreeg dan om half 11 's avonds een voeding. Hij heeft dit volgehouden tot 4 weken terug, hij is nu 16 weken oud. Ik moet er wel bij zeggen dat hij overdag wel erg hongerig overkwam, ik gaf geen bv maar fles en heb toen samen met het cb besloten dat hij voeding voor hongerige baby's kreeg. Dit krijgt hij nu nog steeds gemengd met nutrilon en hij doet het hier perfect op. 's Avonds om half 11 de fles en dan 's ochtends om half 7 weer.
Het is even aftasten en geen kindje is hetzelfde natuurlijk. Maar als jij borstvoeding geeft is het ook vaak op aanvraag. Vraag anders eens een lactatiedeskundige.

Groetjes en succes
Diana
 
Wat ik hier gemerkt heb is dat als we onze zoon rond 23:00 wakker maken voor een laatste voeding hij ´s nachts veel vaker wakker word dan als we hem voor 21:00 zijn laatste voeding geven. Ik snap het ook niet maar we laten het maar zo. Hij komt nu dus nog wel een keer ´s ochtend vroeg 5 of 6 uur en daarna gaan we vrolijk verder met om de 4 uur.

succes ermee
 
Wij hebben het ook gehad hoor ! De eerste weken sliep mijn zoontje (nu bijna 16 weken) heel erg goed en toen ineens begon hij 's nachts vaker wakker te worden. Tot hij 7 weken was, toen ging hij zomaar opeens doorslapen van 22:30 tot 06:30, heerlijk natuurlijk. Maar dat was rond 11 weken weer over, toen werd hij iedere ochtend om 5 uur wakker, hij slaapt nu de ene nacht wel door, de andere niet. Hij heeft dan geen honger, maar is gewoon even wakker. Hij krijgt dan zijn speentje en slaapt dan weer even, wordt dan weer wakker, zo gaan we door tot het tijd is voor de fles. Volgens het CB kan dit de eerste 1,5 jaar steeds wisselen. Kinderen slapen de eerste tijd niet altijd volgens hetzelfde ritme. Veel indrukken van overdag worden verwerkt in de slaap, waardoor ze niet rustig slapen. Komt ooit vanzelf goed en tot die tijd is het afzien, helaas. Maar het kan ook zomaar zijn dat je kindje ineens wel gaat doorslapen.
 
Hoi Vera,
Als ze, de keren dat ze komt, echt honger heeft dan zouden het de "regeldagen" kunnen zijn. Wat je dan kan proberen is iets(30cc/60cc) meer voeding geven per keer. Het is even lastig deze dagen maar het gaat weer over, gelukkig hihi. het duurt van een paar dagen tot een week ongeveer. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan