Mijn dochter is nu 2 maanden oud. in het begin sliep ze overal en veel. Toen ze 4 weken was, werd ze meer wakker, maar kon zich (logisch) niet lang zelf vermaken. 's nachts sliep ze al gauw 4-5 door. heerlijk. Maar sinds kort gaat het slapen niet meer goed. overdag is ze na de voeding vaak wakker en dan is ze een en al vrolijkheid. een enorme brabbelaar en lachebek. Op een gegeven moment wordt ze moe, dan pak ik haar even bij me en dan valt ze in slaap. Maar het moment dat ik haar weg leg (in ledikant, wieg of box) wordt ze wakker. Ik laat haar even wakker, want in het begin brabbelt ze alleen maar. dan begint het "zeur-huilen" (huilen met tussenpauzes), ook dan laat ik haar liggen. maar dan gaat ze echt huilen. dan haal ik haar eruit en dan wil ze ook niet meer slapen (ook niet tegen me aan). Ik heb het idee dat als ik haar tegen me aan houd ze makkelijk tot aan de volgende voeding slaapt of zelfs langer. Maar in bed lijkt ze na een half uurtje (als dat al lukt) echt wakker. Ook 's nachts wordt ze sinds kort steeds vaker om de 3 uur wakker, terwijl ze eerst dus 4-5 uur sliep.
Ik weet dat haar bij me laten slapen niet zo goed is, maar anders slaapt ze helemaal niet. En ik weet dat het uiteindelijk goed zal komen.....althans dat dacht ik. Maar ik lees hier meer "slaapproblemen".
Herkent iemand mijn verhaal? Is er iemand die dit ook had en die me gerust kan stellen of tips kan geven?
Ze is verder een schat van een meid en eigenlijk nooit lastig en ze huilt ook nooit. behalve dan dus met slapen.
Hoeveel moet ze overdag eigenlijk slapen? Zijn er kinderen van 2 maanden die al echt ritmes hebben (zo van: ás ochtends wakker en van 12-15 slapen en daarna weer wakker en 's avonds van 18-21 wakker en daarna weer slapen)? Wat is een goed ritme?
Ik heb echt geen idee.......help!
Ik weet dat haar bij me laten slapen niet zo goed is, maar anders slaapt ze helemaal niet. En ik weet dat het uiteindelijk goed zal komen.....althans dat dacht ik. Maar ik lees hier meer "slaapproblemen".
Herkent iemand mijn verhaal? Is er iemand die dit ook had en die me gerust kan stellen of tips kan geven?
Ze is verder een schat van een meid en eigenlijk nooit lastig en ze huilt ook nooit. behalve dan dus met slapen.
Hoeveel moet ze overdag eigenlijk slapen? Zijn er kinderen van 2 maanden die al echt ritmes hebben (zo van: ás ochtends wakker en van 12-15 slapen en daarna weer wakker en 's avonds van 18-21 wakker en daarna weer slapen)? Wat is een goed ritme?
Ik heb echt geen idee.......help!