slapen

Hallo,

Mijn dochter is nu bijna 8 weken en heeft nog niet echt een ritme. Ze komt overdag o m de 4 uur, maar 's nachts wil ze nog niet echt doorslapen. Toen ze twee weken oud was, deed ze dat wel en het CB zei toen dat ik haar wel een keer wakker moest maken 's nachts omdat haar bloedsuikerspiegel anders te laag zou worden. Zo gezegd zo gedaan en om 20.30 uur laatste voeding en wekker op 03.30.Nou hoorde ik twee weken terug op het CB dat gezonde babytjes zich zelf wel melden als ze honger hebben. De laatste voeding moest ik naar 22.30 verschuiven en dan mag ze doorslapen tot 06.30 uur. Op zicht ideaal zou je denken, maar nu komt ze dus elke nacht standaard om 03.30 uur. Dat zit er bij haar nu helemaal in. Over 3 weken moet ik weer werken en dan wil ik eigenlijk van de nachtvoeding af zijn. Heeft er nog iemand tips hoe ik dit aan kan pakken aangezien ook de nachtvoeding bij mij erg op begint te breken. Aangezien ik een vroege slaper ben is 22.30 ook erg laat voor mij om haar nog een voeding te geven. Soms moet ik haar ook wakker maken om 22.30 en dan wil ze niet eens drinken.
Alle tips zijn welkom
 
hoi,

om te beginnen wil ik zeggen:neem niet alles aan wat t cb zegt.hun zijn handig om advies te geven over wanneer je dochter bijv.groente hap mag en om de spuitjes te laten zetten(wat trouwens ook niet leuk is voor mama)
je moet doen wat jou t beste lijkt,ik heb een zoontje van 4,5 maand en t enige wat ik op t cb zeg is: ja en amen,en denk verder zal wel goed zijn,moet je ook doen,hoor,anders wordt je misschien onnodig onzeker.terwijl jij zelf t beste weet wat goed is voor jou kind,hun werken volgens standaard regels,maar ieder kind is uniek.
als je je dochter(hoe moeilijk het ook is)eens gewoon negeert,dus geen fles geeft,dat is twee drie nachten even vervelend,maar misschien went ze er dan ook aan,net zoals ze ook aanwendde om om half vier de fles te krijgen.
het is maar een tip,maar veel succes!
 
hoi

ik gebruik even geen hoofdletters mijn dochtertje ligt in me armen. ind neem niet alles aan hoor van het cb. mijn dochtertje slaapt al vanaf 6 weken door ik werd hierop aangesproken dat ik haar nooit meer zo lang mocht laten slapen ivm die bloedsuikerspiegel. ook ik moest de wekker zette. daar zei ik ind ook ja en amen maar heb nooit me wekker gezet. Je moet doen wat bij jou goed voelt. mijn dochter is nu 5 maanden bijna en slaapt nog steeds door. ik geef bv dus soms een hele enkele keer dat ze snachts wat slokken wil, al is dat in al die maanden maar 3 keer gebeurd. nee echt volg je gevoel hoor en neem nogmaals niet alles van ze aan.

liefs sonja
 
Hoi
Mijn zoontje sliep 's nachts ook niet door. Jammer, maar het was niet anders dacht ik. Ik ben toen de nachtvoeding gaan afbouwen. Kreeg hij eerst 150ml dan werd dit de volgende dag 130ml enz. Of het nou toeval was of dat het echt werkt weet ik niet maar na 4 nachten sliep hij ineens door.De laatste voeding krijgt hij nu om 22.30 uur en dan pas weer om 07.00 uur.
Succes ermee!
 
Hoi,

Elk cb zegt weer wat anders. Bij ons zei ze geef om 22.00 de laatste voeding zorg dat je dan al klaar bent om zelf naar bed te gaan, dan lig jij er om 22.30 in. Je zult zien dat er vrij snel regelmaat komt rond deze leeftijd. Het heeft bij mij geholpen om elke morgen op dezelfde tijd te beginnen. Ook al had ik om 05.00 uur nog gevoed. Om 06.30 begon gewoon de dag, dan dronk hij een beetje en kwam dan na zo'n 3 1/2 uur weer. Vrij snel waren toen de nachtvoedingen over en ging hij van 6 tot 7 keer drinken naar 5x. (hij is inmiddels 12 weken) Er is hoop.
 
Terug
Bovenaan