slapen

Ik ben op zoek naar de gouden tip voor het volgende probleem. Onze zoon Timo (7 maanden) is nooit een goede slaper geweest, maar nu loopt het echt de spuigaten uit. Hij wordt soms wel 10 keer op een nacht wakker en gaat pas weer slapen als we hem zijn speen geven.

Vanaf 6 weken hebben we hem ingebakerd. Dit heeft goed gewerkt, al sliep hij nooit echt goed door. Sinds hij 6 maanden is zijn we gestopt met inbakeren. Hij kreeg het namelijk steeds voor elkaar om zich eruit te wurmen en draaide ingebakerd en al op zijn buik, wat natuurlijk niet echt veilig is.

We weten niet meer wat nog te proberen. Laten huilen lijkt me ook niet echt de oplossing, of wel??
Wat vinden jullie??
 
Hoi Stella,
Ik weet precies hoe je je voelt. Onze dochter van 11 maanden slaapt sinds 6 nachten door en wat voelen we ons uitgerust!!
Wat bij ons heel erg heeft geholpen is haar overdag meer eten te gaan geven. Laten eten totdat ze aangeeft genoeg te hebben. Maar dat deden we omdat ze iedere nacht nog een fles wilde.
Laten huilen is zeker een optie, het schijnt 4 dagen te duren voordat ze "doorkrijgen" dat ze de nacht door horen te slapen. Om dit te kunnen moet je wel heel sterk in je schoenen staan want het is niet leuk om hem een hele tijd te horen huilen. Maar het helpt wel. Ik heb stiekem de babyfoon uitgezet. Mijn man vond het namelijk te zielig om haar te laten huilen maar heb het dus stiekem gedaan. Het helpt heel goed, ze is niet meer wakker te krijgen 's nachts. Succes!!!
 
Je zal het niet willen horen, maar toch laten huilen. Wij hebben het ook gedaan, het duurde inderdaad iets van 3/4 nachten en toen was het over. En we hebben er nog steeds profijt van. Het is wel even moeilijk, maar goed, zou wel voorstellen dat je het in een weekend doet, want je ben wel even kapot en kan je overdag eventjes wat bijslapen. Je kindje moet ook leren om zelf in slaap te vallen.
 
Daar kan je knap radeloos van worden he? Kijk eens op www.bakerzak.nl. Bij mijn dochter heeft dit geholpen in combinatie met laten huilen!! (Even een paar nachten met kromme tenen en moet jij eens opletten!) Succes
 
Wij zitten ook met dit probleem. Thomas is nu 5 maanden en niet echt een slechte slaper, maar we moeten toch wel elke nacht 3 tot 4 keer opstaan. Eigenlijk vraagt hij gewoon zijn tuutje, en slaapt dan gewoon terug verder. Natuurlijk zouden wij ook meer uitgerust zijn mocht hij doorslapen. We hadden er ons al bij neergelegd, maar eigenlijk 3 tot 4 nachten op onze tanden bijten om dan een goeie nachtrust te hebben, lijkt wel heel aantrekkelijk. Ik vraag mij gewoon af, 'hoe begin je daar aan?'. Ga je dan toch eerst eens kijken ofdat hij droog ligt, ...? Of laat je hem gewoon huilen? Bij Thomas begint het dus steeds eerst met geluid maken bij het wakker worden, dan wat zeuren en wanneer wij hem zijn tuutje niet geven kan hij echt beginnen wenen en tieren. Bedoel je dat je dan ook nog niet mag gaan? Hoe lang laat je hem dan wenen? Ga je nadien ook nog eens kijken of hebben ze dan het gevoel van 'als ik lang genoeg ween, dan komen ze wel?' Kunnen jullie mij vertellen hoedat dit juist in zijn werk gaat?
 
hoi,

Je kan idd eens op www.bakerzak.nl kijken. Wij hebben ook zo'n slaapzakje en het werkt echt super, ons dochtertje slaapt echt lekker door nu, terwijl ze zonder die slaapzak echt maar kort slaapt.
Wij hebben alleen met 5 maanden nu wel de laatste voeding eraf gedaan. Ze slaapt nu van 21.00 tot 7.00, maar wordt wel veel wakker voor haar speen, maar als ze wat gewend is aan dit nieuwe ritme zal het ook wel beter gaan. je kan zo'n slaapzakje ook op proef krijgen, kan je eens bekijken of het wat voor je is.
Groetjes,
Petra
 
Terug
Bovenaan