Slapen

Hallo mama's,

Even een vraagje. Mijn dochtertje is nu 5 maanden en slaapt al lange tijd van 19.30 uur tot 07.00 uur. Heerlijk.
De laatste paar dagen meldt zij zich echter al om 05.30 uur. Ze is dan gewoon wakker en is wat aan het brabbelen dus niet aan het huilen. Wij laten haar dan gewoon in bed liggen en dan valt ze vanzelf weer in slaap tot 06.00 uur. Wordt ze weer wakker, brabbelt tot 06.30 uur en valt in slaap tot 07.30 uur. Zou dit ook met het sprongetje te maken kunnen hebben?
We gaan er niet uit om haar de speen te geven, in de hoop dat ze door heeft dat er niemand komt en het dus nog geen tijd is om op te staan.

Wie herkent dit.

Heeft iemand van jullie plannen   om naar Kroatie te gaan met de kleine? Lijkt me wel wat is maar een uurtje vliegen, toch lekker weer en je bent er lekker uit.

Groetjes

 
Hoi mamalynn,

Over het veranderde ochtend ritueel van je dochter heb ik weinig tips. Zoals je het nu doet is volgens mij ook de beste oplossing. Niet kijken en gewoon laten liggen tot dat het tijd is voor haar eerste fles of wanneer jullie uit bed gaan. Maar ik las toevallig ook  je vraagje over Kroatie.

Kroatie is echt een hele goede bestemming om met kinderen heen te gaan. Met het vliegtuig is het ca. 2 a 2-en half uur vliegen. In Kroatie heb je veel complexen met huisjes of appartementen. Hierdoor kun je lekker je eigen gang gaan. Reizen met een baby onder de 10 maanden is vaak makkelijker dan een ouder kind. Ze zijn vaak rustiger en accepteren alles makkelijker. Stoelen reserveren op een campingvlucht is tegenwoordig helaas niet meer mogelijk, maar bij lijndienstvluchten kun je bij boeking vaak je stoelen al afblocken.
Op de site samenopvakantie.nl staan ook hele goede tips / verhalen / paklijsten  om een met een baby op vakantie te gaan.

Prettige vakantie!
 
Ja, dit herken ik wel. Mijn zoontje van 6 maanden heeft ook al een tijdje de neiging om zo tussen 5 en 6 wakker te worden ipv om 7 uur (wat hij eerst deed). Hij begint dan ook te brabbelen, maar valt helaas niet zonder hulp in slaap. Hoe dan ook, tot een uur of 7 doen wij gewoon alsof het nog nacht is. Lekker laten brabbelen en heel eventjes naar hem toe gaan als hij huilt. Om 7 uur gaan de gordijnen open en halen we 'm uit bed.

Ik denk dat je 't wel goed doet. Als ze lekker ligt te brabbelen, hoef je niet naar haar toe te gaan. Probeer zelf duidelijk aan te geven wanneer de dag begint.
 
Terug
Bovenaan