slapen

Hallo allemaal ,

mijn zoon slaapt de laatste tijd ineens zo veel
vroeger 19-7
12-14.30
 en nu 17.30-8.30
en 12-14

vinden jullie ook niet dat hij ineens meer slaapt , ik probeer hem elke dag later dan half 6 in zijn bed te leggen maar hij valt gewoon in slaap , wat kan ik hier nu het beste aan doen of toch even langs de dokter gaan?

gr.sandra
 
Hoi,
Ik zou me er niet zo veel zorgen om maken. Je zet er niet bij hoe oud je zoon is, maar meestal is het zo dat als ze weer veel slaap nodig hebben ze in een groeispurt zitten qua ontwikkeling of hij verbruikt misschien meer energie dan anders. Onze dochter nu 9 maanden slaapt de laatste dagen ook weer meer dan anders en we kunnen merken dat ze qua ontwikkeling weer erg snel gaat. Je zou het eerst even een tijdje aan kunnen kijken en anders kun je het CB of huisarts altijd nog informeren.
Veel succes!!
Groetjes Daantje
 
Hoi,
Behalve de ontwikkelingen, groeispurtjes, tanden, verkoudheid enz.

speelt ook het warme weer een grote rol.  door het warme weer slapen ze meer.
Vooral omdat we nu veel meer buiten leven dan in de winter/voorjaar.
De hele dag zijn die kleintjes in de weer. Niet alleen op pad maar ook in de tuin/balkon.

Zelf ben je van dat weer ook loom.

Zolang hij geen zieke indruk maakt lekker laten bij tanken en zelf genieten dat je je handen vrij hebt of tv kan kijken enz.

Doei


 
Hallo

Hoe slaapt je zoontje nu?
Onze dochter is ook zo'n slaapkop (ook 13 maanden). Ze heeft vanaf de geboorte goed geslapen. Ze slaapt nu van 18.30-9.00, van 11.00 tot 13.00 en van 15.00 tot 17.00. Ze is dus amper wakker!

Op het consultatieburo vonden ze dit niet vreemd. Het is een erg rustig kindje. Altijd vrolijk en kan zich met heel weinig amuseren. Ze heeft sinds een maandje fysio omdat ze wel erg rustig is en pas alleen kan zitten.
Hoe ontwikkelt jouw zoontje zich verder?

Groetjes mama van 3
 
Terug
Bovenaan