Slapen

Hallo allemaal

Onze zoon Bram slaapt overdag zo slecht. Hij is doodmoe maar slapen ho maar. Sinds 3 weken gebruik ik een bakerdoek en 's nachts slaapt hij hier uitstekend in klokje rond maar overdag wil het nog niet zo lukken. De  eerste week ging het goed, inpakken en vervolgens slapen maar nu is het weer hopeloos. Hij komt maar niet in slaap, alles hebben we geprobeerd. Alleen in de auto valt ie in slaap. Maar ja om nou de hele dag rond te rijden zie ik ook niet zo zitten. Laten huilen werkt ook niet want dan wordt ie na een half uur helemaal hysterisch. Heeft er iemand misschien een advies voor ons.

Groetjes en veel liefs voor alle kleintjes
Bram en z'n mama
 
Hi,

Ik weet niet hoe oud hij is, maar het zou een groeispurtje kunnen zijn.... dan zijn ze vaak onrustig en slapen weinig.... (gelukkig meestal alleen overdag...). Mijn dochter heeft het bijna volgens het boekje... (oei ik groei) Na die groeispurt slaapt ze van de ene op de andere dag weer prima!

Groetjes Nynke
 
hallo,heb destijds zelf een goede tip van het consultatieburo gekregen.Eerst wachten tot hij moe word,dann op zijn eigen bedje leggen.Als hij begint te huilen,10min laten huilen,stopt hij binnen die 10min even1min met huilen begin je op niew 10min aftetellen.huilt hij dan nog steeds,ga je even heen om hem te troosten(liefs niet uit bedje halen).ga dan weer de kamer uit ,begint hij dan weer te huilen doe je het zelfde nog eens(10min laten huilen)dit herhaal je max.3keer.na de 3de keer10min geef je hem een troostslokje melk(30cc).Bij onze kleine hielp dit uitstekend!!nu sapt hij overdag prima en huilt nog maar 2min voor dat hij inslaap valt.Baby's moeten echt leren het vervelende gevoel van 'moe zijn' met in slaap vallen te varbinden,en touwens verwerken hun zo de indrukken van de dag.             succes ermee,laat me even weten of je er wat aan had.Groetjes,rozewolk
 
Hoi.
Mijn dochtertje huilt ook heel veel en soms moeten we haar wel laten huilen anders wordt ze gewoon teveel geprikkeld en word het aleen maar erger.
Dan laat ik haar liggen maar ga wel steeds even bij haar naast het bedje staan om haar te strelen en zachtjes toe te spreken dat ze weer rustig word anders word ook zij heel histerisch en met een beetje geluk helpt dat jou ook.
Ze word dan telkens wat langer rustig en valt dan in slaap het werkt niet in een keer maar het helpt wel tegen de histerie.
Ik weet niet hoe oud hij is natuurlijk en of ie altijd al zo was of dat het pas een tijdje na de geboorte ontstaan is.
Succes ermee en groetjes TIna
 
Terug
Bovenaan