slapen

Hallo medemoeders,
Ik heb even een vraag aan jullie en ik hoop dat jullie het weten.
Mijn dochtertje kaylee is nu 1 maand oud en ze is s`avonds en s`nachts het wakkerste en overdag slaapt ze als een roos,maar ik zou dat graag een beetje omgedraaid willen zien natuurlijk.
ik heb liever dat ze overdag meer wakker is dan s`nachts,hebben jullie misschien tips voor mij,over hoe ik dat misschien kan omdraaien bij der.
Ze heeft trouwens nu ook veel last van krampjes en ik vindt het zo zielig,ik geef der al af en toe venkelthee en voeding tegen krampjes en terug geven van voeding,maar tot nu helpt het nog weinig,hebben jullie hier misschien ook tips voor.
Alvast bedankt voor de tips of reacties.
Liefs Jen
 
Hoi Jen,

Vervelend voor je, maar beide problemen gaan na verloop van tijd over. Wat bij Emma werkte was Cinababy van VSM. dit zijn druppeltjes tegen darmkrampjes. Je moet het even een paar dagen de tijd geven, want het zijn homeopatische druppels.

Voor het slapen hebben wij vaste ritueeltjes ingesteld. 's avonds voor het slapen gaan rustig kroelen, naar boven, het kamertje verduisteren (rolgordijntje en gordijnen dicht), dan het beertje weltrusten wensen, een dikke kus op het voorhoofd, in bed leggen, muziekje aan, zachtjes aaien over Emma's wangetje en snurken maar

De eerste twee weken dat we dit deden (toen was Emma 6 weken) begon ze nog wel te huilen, maar na 2 weken ging ze heel lief slapen.

Het is even doorbijten, maar de moeite waard...

Succes

Groetjes Mammvan Emma
 
Hoi,
Ook mijn zoontje Quinten heeft een tijdje het dag en nachtritme door elkaar gehaald.
Heel vervelend voor alle partijen maar volgens mij heeft ieder kindje dit weleens.
Wij hebben ook "gewoon" het schema dat we hadden aangehouden.
Overdag de gordijntjes open met het slapen en 's nachts dicht.
Overdag lag hij in de box bij ons. Ook als hij sliep. 's nachts lag hij de eerste 4
maanden bij ons op de kamer in zijn wiegje. Daarna op zijn eigen kamertje.
Wij hebben eigenlijk niets bijzonders gedaan. Alleen dus het ritme zelf wel vasthouden
en dat ook aan je kleintje laten zien en merken. Dan gaat het na verloop van een paar
dagen wel weer over. Bij ons heeft het ong een week geduurd.
Veel succes ermee
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan