slapen

Onze dochter is 4 weken oud. Ik wil graag weten hoelang we haar 's nachts door mogen laten slapen. Soms moeten we haar waker maken voor een voeding. Ik dacht zelf dat je haar na 6 uur achter elkaar slapen wakker moet maken. Weet iemand dat? Alvast bedankt.
 
Laura
 
hoi laura,
mijn  kereltje is nu 6 weken en de 1ste weken (+ - 2) heb ik heb idd na 6 uur wakker gemaakt,("Moest" van de v.k.)  maar daarna niet meer, ik had zoiets van "als hij honger heeft hoor ik m wel"  hij sliep meestal zon 7/ 7,5 uur achter elkaar snachts.  en  hij was/is een heel tevreden mannetje!
nu krijgt hij tussen 23:00 en 24:00 zijn laatste fles en komt hij pas weer tussen 07:00 en 08:00 dus ideaal!!
Wat veel moeders zeggen; doe gewoon wat je zelf denkt dat goed is voor je kleintje, en heeft hij/zij honger dan hoor je dat vanzelf!
Hoop dat je hier wat aan hebt
Groetjes Elvira
 
Ik zou zeggen: prijs je gelukkig met een baby die zo vroeg al zo goed doorslaapt! Als je kindje goed groeit, dan hebben ze best wat reserves en kunnen ze dus prima wat langer slapen! En als je kindje honger krijgt, zul je dat vast horen! Vertrouw er maar op dat je kindje wel aangeeft wat hij/zij nodig heeft! Ik heb een dochter van drie maanden die maar heel af en toe eens 5 of 6 uur door wil slapen. Meestal wordt ze 's nachts om de 3 a 4 uur wakker. Boehoe... ik geef borstvoeding, dus dat is best heel intensief! Nogmaals: wees er maar blij mee! Mijn v.k. zei na twee weken trouwens al dat mijn dochter 's nachts wel 6 uur door mocht slapen (deed ze niet...maar het had gemogen).
 
Terug
Bovenaan