Slapen.

Hallo,

Heb een vraag....het c.b. is steeds in gesprek dus vraag ik het hier maar; m`n zoon Tijn is 16 maanden en overdag slaapt hij nogal al veel.
hier volgt onze dagindeling: 07.30 opstaan,tegen 10.30 slapen tot 12.30. S`middags tegen 16.00 weer erin tot 17.00.
`S `avonds rond 19.30-20.00 weer naar bed.
Hij valt dan meestal na een half uurtje in slaap, en slaapt meestal door (af en toe ff eruit voor een slokje drinken ong. 5 min.)
Is dit goed? en wanneer en hoe kan ik dit het beste afbouwen?

Hoor jullie zeggen; als hij slaapt zal ie het wel nodig hebben...ik weet niet wat de norm is namelijk.

Heel erg bedankt voor evt. reacties.

Imre

Volgens mij is daar niet zo veel mis mee hoor! 12 uur 's nachts en 3 uur overdag. Gemiddeld slapen kindjes van die leeftijd volgens mij iets minder overdag, maar om dat gemiddelde te krijgen, moeten er natuurlijk ook kindjes zijn die minder slapen en kindjes die meer slapen. Jij hebt toevallig een kindje dat meer slaapt!

Groetjes,
Helena

Hoi
Mijn zoon, inmiddels alweer bijna 3, sliep ook altijd ongeveer zoveel. Volgens mij is dit vrij normaal. Hij sliep ook 's morgens van half 11 tot half 1, en 's middags van 4 tot half 6. Slapen is volgens mij erg goed voor kleine kinderen. Maar als ze wakker zijn, moeten ze wel echt wakker zijn!
Mijn jongste heeft nog niet echt een ritme( 7wk), slaapt alleen 1 keer per dag langer achter elkaar voordat hij weer honger heeft en 's nachts zo'n 6 uurtjes achter elkaar.. Weet niet goed meer wanneer dat bij mijn oudste zoon veranderde.
Groetjes Bianca

kinderen slapen gemiddelt van 15 tot 18 uur en de een heeft meer slaap nodig dan de ander.
toen mijn zoontje 18mnd was sliep hij overdag dik 3uur en `s nachts gewoon klokje rond dus 12 uur.

Terug
Bovenaan