slapen

Hoi meiden,

Mijn dochter van 15 weken is een echte buikslaper.
Nu is dit op zich niet zo erg (ik heb een angelcare aangeschaft).
Overdag en 's nachts slaapt Felina perfect, maar het probleem is dat ze rond 20:30 begint te jengelen en daar pas mee op houd als ze om 22:00 gaat slapen.
Felina gaat 's avonds niet uit zichzelf slapen, maar wordt in mijn armen in slaap gewiegd en gezongen.
Nu lees ik overal dat het beter is om je kindje wakker in bed te leggen zodat ze leren om zelf in slaap te vallen, dat ze dan 5 tot 20 minuten schijnt normaal te zijn.
Nu vraag ik me af of er moeders zijn met kindjes die ook op hun buik slapen/sliepen en wat zij doen/deden om hun kindjes in slaap te krijgen.
Als ik Felina wakker in haar bedje leg, dan huilt ze en tilt gelijk haar hoofd en voeten omhoog.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere moeders.

Groetjes,
Marjolein

Hoi Feetje

Nou heb ik geen ervaringen met een buikslaper, maar met zo'n angelcare zou ik zeggen laat lekker zo! Met s'avonds in slaapwiegen hebben wij ook even gehad, maar ik wilde daar toch erg graag vanaf. Wij hebben toen echt even door moeten zetten. We legden haar wakker in bed en dan was het natuurlijk gillen ( soms om gek van te worden ). Maar na een paar dagen konden we al wel de vruchten ervan plukken. Ze is nu 7 maanden, en gaat om 7 uur naar bed, zonder gejengel, heerlijk!! Dat wiegen word zo'n gewenning dat je er straks moeilijk vanaf komt. Het is echt even doorzetten, maar je zal zien dat het werkt. En dan heb je ook weer is een avond met manlief, heerlijk toch?

Succes Essie

Hoi Essie bedankt voor je reactie!!!!

Ja, ik ben inderdaad bang dat Felina eraan went om 's avonds in slaap gewiegd te worden, en dat ik straks niet meer   van af kom.
Weet je nog hoelang jij je kindje liet huilen voor het slapen gaan?
En hoelang heeft het geduurd voor ze zonder protest naar bed ging.

Groetjes,
Marjolein

Hoi Marjolein,

Onze dochter is 11 maanden en tot verkort legde wij haar ook altijd slapend in bedje want als wij probeerden haar in bed te leggen was het inderdaad gillen. Drie of vier weken geleden zijn we gaan oefenen met haar in bedje te leggen en weg te lopen. Als   ze 10 minuten had staan gaan huilen gingen we naar haar toe en 1 minuut op schoot en ze viel in slaap. We hebben dit een paar dagen zo gedaan en nu kunnen we haar zonder probleem in bed leggen.

We hebben trouwens eerder een periode gehad dat dat kon maar toen ze tandjes kreeg lukte dit niet meer.  

Groetjes Debbie  

Hoi Feetje

Ik liet haar hooguit een kwartiertje huilen ( lijkt wel een eeuwigheid ), dan ging ik even naar haar kamertje gaf haar een aaitje en een zoen, en liep dan weer weg. In het begin ging ik wel is drie keer naar haar kamertje, maar dat werd al snel minder. Ik denk dat ik na ongeveer twee weken al helemaal niet meer hoefde, en nog wat later ging ze zelfs zonder huilen haar bedje in! Ook  doe ik altijd  hetzelfde ritueel voor het slapen gaan. Badje, eten, liedje zingen en naar bed. Maar het belangrijkste is dat je heel consequent blijft, en haar in haar bedje laat en daar troost!! Het is soms heel moeilijk. Maar je hebt er straks je profijt van.....

Groetjes Essie

Ik heb nog een boekentip:

Het boek Lekker slapen, zonder huilen van E. Pantley.

Daarin staan allerlei tips om je kindje te laten slapen zonder je kindje te laten huilen.
Er staan ook veel tips in om baby's zelf in slaap te leren vallen.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

Terug
Bovenaan