slapen????

Wie kan ons helpen?

Onze dochter van bijna 1,5 jaar gaat momenteel moeilijk slapen en wordt ook s`avonds en s`nachts vaak wakker. Het enige wat ze dan wil is bij papa en mama in bed en slaapt daar dan wel rustig verder hebben we 1 keer opgemerkt.
Uiteraard willen dit absoluut niet maar van heerlijk slapen komt al twee weken niets meer. Zelf denken we dat ze miscchien wel omdat ze zich steeds bewuster wordt van alles,en wellicht  een beetje last van verlatingsangst heeft maar echt ervaring hebben we er niet mee omdat dit onze eerste kleine is!! Wel roept ze steeds bij bij bij en alleen bij het woord slapen komen de waterlanders al.....eerst alleen s` avonds en s`nachts maar nu ook overdag gaat slapen niet lekker meer..

 
rond 1,5 jr   hebben ze volgens mij idd soms last van verlatingsangst... gaat weer over, maar lastig is het natuurlijk wel. Wat je niet moet doen is toegeven aan die angst, want dan gaat ze er op rekenen dat je haar toch wel uit bed komt halen en zal het slapen gaan steeds moeilijker worden.
Misschien helpt het om even overdreven hard te rommelen in de buurt van haar slaapkamer als ze in bed ligt, zodat ze hoort dat je er wel bent?
En anders werkt hier altijd maar een methode... misschien hard en makkelijker gezegd dan gedaan... "gewoon" laten schreeuwen. Zo leren ze zelf (weer) in slaap te komen, bij ons duurt die periode gelukkig nooit zo lang, want dat is natuurlijk niks, je kind zo laten schreeuwen...

Succes ermee...Joke.
 
Hoi Joke,

Bedankt voor je reactie! Ik had op het forum nog meer verhalen gelezen over lastig slapen en ben gisteravond begonnen met het weer oppakken van het  naarbed gaan ritueel en heb nu ook een klein nachtlampje bij onze dochter op de kamer aan gedaan.
Vannacht is ze 1 keer wakker geweest en heeft wel gehuild maar na wat troostende woorden sliep ze gelukkig al snel weer verder.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze heel ziek is geweest na de BMR prik en dat met een moeder die van baan het veranderen is (wat met de nodige stress gepaard gaat), de creche,  een vader die met een nieuwe studie  begonnen is  ze natuurlijk ook wel het een en ander  meemaakt overdag... Onze kleine meid is er een van de klok , op tijd eten slapen etc en gewoon veel regelmaat nodig heeft en dat was denk ik ook wel wat er aan mankeerde de laastste tijd.

Ik was iniedergeval blij om alle andere verhalen te lezen, dan heb je niet het idee dat je elke nacht de enige bent met een krijsend kind.

Groetjes Bettina
 
Terug
Bovenaan