slapen

Wie o wie, heeft voor mij een tip om het gebruik van "speentje"af te bouwen.
Onze dochtertje van 7 maand wordt nu nl. elke nacht rond 04.30 wakker, omdat ze haar speentje kwijt is en tot 07.00 is dit vervolgens om de 15 min.
je begrijpt dat je vanaf 04.30 eigenlijk niet meer slaapt, omdat ze dan begint te huilen.
de eerste uren van de nacht (vanaf 18.30 tot 04.30) slaapt ze overigens heel diep.
ook overdag wordt ze vaak wakker omdat ze dat "stomme ding" kwijt is, of ze wurmt hem er met haar handjes uit, om vervolgens te huilen, omdat ze hem kwijt is.
We zijn er destijds mee begonnen, omdat ze de eerste  5 mnd heel veel huilde(medishe oorzaak)  Dit doet ze nu niet meer. Ze huilt alleen als ze moe is of omdat ze de speen kwijt is!!

graag herkenning of reacties!!

groet jo
 
hoi


heb je niet iets van een kroel ?dan kun je misschien daar de speen aan vast maken zo dat ze hem misschien iets eerder vind.heb ik ook gedaan de speen gooide ze altijd weg en zo  heeft ze hem altijd in de buurt omdat ze met haar kroel slaapt.Hoop dat het werkt voor je groetjes wendy
 
Ik leg altijd 3 speentjes in haar bed en eentje op mijn nachtkastje. Soms is het 's ochtends aftellen...dat is één...dat is twee...en dat is de laatste, hup ernaartoe met de 'reservespeen' en lekker weer slapen.
Wij hebben op een gegeven moment een periode gehad dat het haar niet echt om haar speen te doen was, maar om aandacht. Of een volle luier, daar zijn we nog steeds niet achter. In ieder geval één keertje ernaartoe gaan, negeren (dus niks zeggen, niet aankijken), speentje geven, rechtleggen, eventueel een schone luier (gewoon in bed, niet eruit halen!) en weer weggaan. Na een week begon het z'n vruchten af te werpen.
Succes!
 
Wij hebben nu ook sinds geruime tijd 3 spenen in zijn bed liggen en 2 knuffels. 1 speen heeft hij in zijn mond en 2 liggen er aan de rechterzijde van hem, zijn 2de knuffelligt links van hem. En dikwijls wordt hij 's morgens wakker met een andere speen in zijn mond. Of als we 's avonds gaan slapen, gaat iemand van ons nog altijd eens kijken en in de week ging mijn man en Wiebe had geen speen meer in zijn mond en dan steken we hem er altijd in. Maar nu deed hij zijn mond niet open, hij wou geen speen. Dus hebben we hem laten verder slapen en 's morgens werd hij wakker met een speen in zijn mond.

Ik moet wel zeggen dat het eventjes geduurd heeft eer dat hij doorhad dat hij zijn speen zelf kon pakken. Maar als hij dan weende lieten we hem eventjes doen en als hij na een tijdje stil werd ging iemand eens kijken. Meestal had hij er zelf eentje gevonden en als hij bleef wenen, ging iemand een speen geven.

Maar uiteindelijk heeft dat geholpen.

Hoop dat je er iets aan hebt.

grtjs, bea
 
Hoi, hoi,

Vervelend, he? Ons meisje is nu pas 6 weken en inderdaad, als ze heel diep slaapt houdt ze die speen wel vast. Maar overdag en 's ochtends kun je blijven lopen. We zijn overgestapt van bv naar fv en toen had ze meer zuigbehoefte, vandaar die speen. Maar in principe is die grote zuigbehoefte na de eerste maanden wel over, toch? Dan is zo'n speen gewoon gewenning, een gewoonte. Dus als het echt vervelend wordt, kun je hem ook gewoon niet meer gaan geven. Een paar dagen doorbijten en dan is het over en is ze er aan gewend om zonder speen te slapen. Als ze hem uit blijft spugen ga ik dat ook doen tegen de tijd ik weer moet werken...

Groetjes,

Eveline
 
Hallo,

Onze dochter (8,5 maand) wilde ook 's nachts haar speentje als ze 'm kwijt was...  En omdat ze in een bakerzak sliep kon ze er zelf niet bij. Sinds een paar weken heeft ze de bakerzak niet meer nodig en zijn we er achter gekomen dat ze ook heel tevreden is met haar lievelingsknuffeltje Flappie. Ze krijgt het speentje alleen als ze naar bed gaat en zo gauw ze deze kwijt is gaat ze lekker sabbelen op Flappie en vindt zo haar troost.

Suc6!
Nicole
 
Terug
Bovenaan