slapen

Ik heb een baby van 3 maanden oud.
Hij slaapt sinds twee maanden al aardig de nacht door.
Overdag slaapt hij na mijn idee niet echt veel.
Hij slaapt zo 30 min. en dan huilt hij, geef ik zijn speentje om de 5 min. endan haal ik hem maar weer uit bed.
Ik leg hem zo 3 keer per dag in bed.
Rond 10.30 uur, 13.00 uur en 16.00 uur.
Ik geef hem zijn flesje, houd hem even bij me om te kroelen, daarna de box of wipstoeltje.
Na ongeveer 1.5 uur wordt hij moe en dan leg ik hem in bed.
Ik heb ook nog een dochter van bijna 3 rondlopen en deze tijden willen dus nog wel eens een beetje verschuiven.
Mijn vraag is het volgende.
Ik hield van mijn dochter een boekje bij van al haar ontwikkelingen van het eerste jaar.
Ik schreef daar dat zij rond deze leeftijd in de ochtend 2 uren sliep en in de middag 1.5 uur op die leeftijd.
Mijn mannetje heeft nog geen vast slaapritme en ik moet elke keer maar afwachten hoe lang hij blijft slapen.
Is dit normaal voor een baby van deze leeftijd?
Hebben meer mensen hier ervaring mee en hoe gaan jullie daar mee om?
Laten huilen? i.p.v. 3 keer per dag, 2 keer per dag laten slapen?
alvast bedankt voor je reactie en evt. een tip
 
Hoi,
mijn dochter van 10 weken heeft ook nog geen duidelijk slaapritme. Het enige wat steeds hetzelfde is, is dat ze de nacht doorslaapt en 6 voedingen per dag krijgt (borstvoeding). Ze doet eigenlijk nog tussen alle voedingen wel een slaapje, de ene keer een half uur, de andere keer 3 uur.. dat wisselt dus heel erg. Ik ga eigenlijk dus mee in het 'ritme' van m'n dochter, ik laat haar zeker niet huilen, vind ik nergens voor nodig.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere moeders!

groetjes
Mandarijn
 
Hoi! Tja, wat is normaal? Volgens mij is iedere baby anders. Misschien was jouw oudste wel snel met maar 2 slaapjes per dag. Mijn oudste dochter ging pas rond 8-9 maanden van 3 naar 2 slaapjes per dag. (maar moet erbij zeggen dat ze erg slecht sliep 's nachts, ze wilde ook tot ongeveer 10 maanden  nog voeding 's nachts).
Mijn jongste is nu ruim 2 maanden en heeft nog geen ritme. En ik probeer ook geen ritme te dwingen. Ze slaapt wel goed 's nachts. Ze krijgt nog wel 2 nachtvoedingen maar gaat meteen daarna slapen.

gr. Anne
 
hallo,
mijn dochter is net drie maanden en haar ritme is: eten-spelen-slapen.
ik voed haar op verzoek en dat is 6, soms 7 keer per dag.
daarna speelt ze een uurtje in de box, op schoot of op het speelkleed.
als ze moe wordt gaat ze een uurtje in bed slapen.
ze slaat geen slaapje over en de nachten slaapt ze door vanaf de 7e week.
ons ritme duurt gemiddels 2enhalf tot drie uur.
soms langer als ze het slapen of spelen langer volhoudt.
ik zou niet weten of ze al langer wakker zou kunnen blijven.
dat zou misschien wel gezellig zijn,
maar ik heb nu steeds even een uurtje voor mezelf.
groetjes Anneloes
 
Terug
Bovenaan