slapen

Ik heb een vraag en hoop op reacties van ervaringsdeskundigen. Onze zoon is nu precies 2 maanden oud. Ik geef borstvoeding en hij groeit uitstekend. Eigenlijk gaat alles heel goed maar ik voel me niet zo gelukkig met hoe we het aanpakken met het slapen nu. Ik probeer regelmaat in te bouwen met slapen voeden spelen slapen. Het is me inmiddels wel duidelijk wanneer hij moe is en wil slapen, dan begint hij te jengelen. Ik zou erg graag willen dat hij in zijn eigen bedje gaat slapen maar dit is nu net het probleem. Hij slaap het liefst in de draagzak bij moeder, of in ons bed. Als hij dan slaapt probeer ik hem terug te leggen in zijn eigen bedje. Hij lijkt dan diep in slaap maar is na 10 min weer wakker en begint te protesteren. Als hij bij mij slaapt, slaapt hij heerlijk door en meldt hij zich na een paar uur voor de volgende voeding. Ik heb al geprobeerd zijn bedje voor te verwarmen, hem te troosten in zijn bedje, een muziekje voor het gaan slapen.
Ik vraag me af of ik dit zo moet voortzetten, in de draagzak bij me laten en samen slapen (NB ik houdt me aan de richtlijnen voor veilig samen slapen) of toch door moet zetten om hem telkens weer proberen te laten slapen in zijn eigen bedje. Moet ik hem in zijn eigen kamer laten slapen? (hij slaapt nu nog bij ons op de kamer) of moeten we misschien met inbakeren beginnen???
Wie heeft hier ervaringen mee en heeft goede tips?
 
Hoi,

Ik herken dat probleem. Ik  heb een dochter van nu 8mnd. Hebben ook heel veel slaapproblemen mee gehad. Overdag dan. S 'avonds en s 'nachts ging alles goed. Ik heb haar ingebakerd en dat werkte gelijk. Dat was al rond 3 mnd en je mag het jammer genoeg maar tot 4 mnd gebruiken. Ik vond het lekker en nog beter zei vond het heerlijk. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij eenzaam en graag bij jou wil zijn. Welk kindje wil dat niet. Ik heb bij mijn dochter ook een gebruikte kussensloop van mij bij gelegen voor de geur. Dat schijnt ook kalmerend te helpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes en succes
 
Hallo,

Fijn dat alles goed gaat, op het slapen na dan!

Ik zou gewoon vol blijven houden met hem in zn eigen bedje te leggen,want doe je dit niet,dan went hij er gauw genoeg aan om in de draagzak of bij jullie in bed te slapen.
De aanhouder wint,en in dit geval ben jij het,ze vallen uiteindelijk echt wel in slaap hoor,het zal de tijd even nodig hebben,maar ik geloof wel dat dit de beste manier is,ook voor jullie eigen rust!

Sterkte ermee!!
 
Hoi,
Ik ben het met Nick eens. Proberen toch in z'n eigen bedje te blijven liggen. Of hij moet echt gaan krijsen en overstuur zijn. Maar anders valt hij vanzelf wel een keer in slaap.
Succes!
 
hoi nelis,
wij hadden hetzelfde probleem. omdat onze meisjes hele heftige krampjes hadden, hebben we ze veel bij ons in bed gehad. toen deze over waren, hebben we ze weer terug gelegd. het heeft een paar dagen geduurd, maar het gaat al 3 weken prima.
ik ben begonnen om ze overdag alleen nog maar in hun ledikantjes te leggen zodat ze aan de omgeving etc kunnen wennen. na een paar dagen had mijn vriend een paar dagen vrij en toen hebben we ze steeds in hun eigen bed gelegd ipv bij ons. dit ging eerst met redelijk wat commentaar. als ze het op een krijzen zetten, dan paktte ik ze ff op, trooste ze en legde ze weer terug in hus eigen bed.

jullie zullen even door moeten bijten, maar hopelijk went hij er snel aan.

Succes ermee!!

Groetjes,
Petra
 
Ook mijn dochter was overdag ('s nachts gelukkig niet)  een hardnekkige bruller als is haar boven in haar bedje legde. Of ze viel in slaap en was om de 5 a 10 minuten wakker en dan weer brullen.
Toch heb ik het volgehouden, en pas toen ze ruim 3 maanden was, ging het over. Kan dus heel lang duren, maar probeer je er enigzins van af te sluiten, gewoon laten huilen.
Het is nu een heel tevreden meisje en een makkelijke slaper waar we tot nu (ze is nu ruim 13 maanden) totaal geen slaapproblemen meer mee hebben gehad vanaf 3 maanden.
En, in de draagzak meeslepen de hele dag...wat doe je jezelf aan?! Dat is toch totaal niet haalbaar! Je kunt ze ook gewennen aan iets.
Succes ermee!
 
Hoi,

Ik zou toch proberen om ze steeds in hun eigen bedje/wiegje in slaap te laten vallen.
ze moeten ook leren om zelf in slaap te vallen. Je zult eerst best commentaar krijgen, dan ga je er heen, troosten en dan weer terugleggen.
Je moet er even doorheen, maar wij hadden hier na een paar dagen al aardig resultaat.
Nu is ons dochter 9 maanden en we hebben helemaal geen slaapproblemen.
Dus mijn tip, bij de eerste tekenen van vermoeidheid in eigen bed leggen.

Groetjes van Gea
 
Ook hier hadden we een jongetje dat overdag wel een minuut of 10 huilen eindelijk in slaap viel. De kraamhulp zei gelijk; als je het vol kunt houden laat hem maar eens 10 minuten huilen meestal vallen ze na 8 minuten gemiddeld in slaap. Als je er te snel heen gaat geef je hem misschien net niet de kans om over de "slaapdrempel" heen te komen. Dit ging prima tot hij na een week  of 6 hazeslaapjes van een kwartiertje ging maken! We hebben hem toen ook ingebakerd,   dit werkte vanaf de allereerste minuut! Is maar drie weken nodig geweest, toen ben ik ivm de eerste enting gaan afbouwen. Een slaapzakje volstond toen.  Hij maakte i.i.g. weer volledige slaapjes maar huilde zichzelf nog wel in  slaap...Hij overstrekte na een maand of 3 behoorlijk dus zijn we ook nog een keertje of 4 bij de Osteopaat geweest. Super aanrader in ons geval want sindsdien brengen wij ons mannetje lachend naar bed!
Er zat door de snelle bevalling een nekwerveltje scheef dus wie weet had hij daar met rechtliggen in bed ook wel last van...Ik wil je niets aanpraten maar wellicht een optie om even een check -up te laten doen?

Volgens mij mag je trouwens tot 6 maand inbakeren tenminste zo staat het in de handleiding..
Hopelijk heb je wat aan mijn info..succes ermee!

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan