Ik heb een vraag en hoop op reacties van ervaringsdeskundigen. Onze zoon is nu precies 2 maanden oud. Ik geef borstvoeding en hij groeit uitstekend. Eigenlijk gaat alles heel goed maar ik voel me niet zo gelukkig met hoe we het aanpakken met het slapen nu. Ik probeer regelmaat in te bouwen met slapen voeden spelen slapen. Het is me inmiddels wel duidelijk wanneer hij moe is en wil slapen, dan begint hij te jengelen. Ik zou erg graag willen dat hij in zijn eigen bedje gaat slapen maar dit is nu net het probleem. Hij slaap het liefst in de draagzak bij moeder, of in ons bed. Als hij dan slaapt probeer ik hem terug te leggen in zijn eigen bedje. Hij lijkt dan diep in slaap maar is na 10 min weer wakker en begint te protesteren. Als hij bij mij slaapt, slaapt hij heerlijk door en meldt hij zich na een paar uur voor de volgende voeding. Ik heb al geprobeerd zijn bedje voor te verwarmen, hem te troosten in zijn bedje, een muziekje voor het gaan slapen.
Ik vraag me af of ik dit zo moet voortzetten, in de draagzak bij me laten en samen slapen (NB ik houdt me aan de richtlijnen voor veilig samen slapen) of toch door moet zetten om hem telkens weer proberen te laten slapen in zijn eigen bedje. Moet ik hem in zijn eigen kamer laten slapen? (hij slaapt nu nog bij ons op de kamer) of moeten we misschien met inbakeren beginnen???
Wie heeft hier ervaringen mee en heeft goede tips?
Ik vraag me af of ik dit zo moet voortzetten, in de draagzak bij me laten en samen slapen (NB ik houdt me aan de richtlijnen voor veilig samen slapen) of toch door moet zetten om hem telkens weer proberen te laten slapen in zijn eigen bedje. Moet ik hem in zijn eigen kamer laten slapen? (hij slaapt nu nog bij ons op de kamer) of moeten we misschien met inbakeren beginnen???
Wie heeft hier ervaringen mee en heeft goede tips?